login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een Game maken | Pagina 2

33 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Godlord - 28/02/2007 12:56
Avatar van Godlord PHP gevorderde opensource heeft wel wat met games te maken, behalve als je dat ene bedoelt, een programma ofzoiets dat ook Open Source heet.

@Stijn: een protocol is geen spel en een source van een spel wordt niet zo behandeld, meestal dan. Men wilt tegenwoordig spellen veilig maken tegen crackers en dergelijke. Hierbij proberen ze van alles. Een van de beveiliging methodes is "Serials" of beter gezegd, Registratie Codes. Deze worden gebruikt om een spel en vaak ook een programma te beschermen tegen illegale kopieën. Zou hierbij de "Source Code" of Broncode beschikbaar zijn voor alle mensen. Dan is het programma of spel vaak niet meer veilig. Andere methodes is opslaan op een website, packets uitlezen en dan accepteren of niet gebruiken, etc. Soms probeert de cracker de hele boel om zeep te helpen. Wat soms ook wel lukt. Geef je je source code weg dan help je de cracker. Soms wordt er wel eens tegen een bepaald bedrijf ofzo gezegd: "Ik kan bij alle wachtwoorden en gebruikersnamen van dit spel.", dit is meestal al onjuist. Het duurt maanden of jaren voordat je het "HELE" systeem kent. Dit kan je eigenlijk wel gaan geloven als de source code beschikbaar is voor iedereen. Nu de source code is niet zo belangrijk bij basis spellen, bv Pacman of zoiets dergelijks het is meestal belangrijk bij MMORPGs en ORPGs omdat veel informatie van een MMORPG of ORPG beter geheim kan blijven, bv. de account namen en wachtwoorden.
Offline Stijn - 28/02/2007 14:10
Avatar van Stijn PHP expert CVS is iets heel handigs. Waarom je je broncode niet toont aan derden is de beslissing van jou of het bedrijf. Ik vind persoonlijk dat opensource je kan helpen om je game te verbeteren. Maar dit is eigenlijk iets dat thuishoort in de laatste fase.

Oké je hebt mijn broncode, dus je gaat hem helemaal uitlezen om toch maar iets te kunnen cracken. Dan moet jij:

a) héél ziek zijn in je hoofd
b) héél goed weten hoe je zoiets moet compilen
c) héél slim zijn en met héél slim bedoel ik héééél slim
d) geen respect hebben voor anderen hun creaties

dus aub, hou erover op want ID Software zet zelfs hun engine code online voor iedereen. En ik heb nog geen één geweten die de broncode downloaden - compiled en speelt erna. Het is de bedoeling dat je het verbeterd en uitbreid. Je moet er niet van uit gaan dat het zal gekraakt worden enzo want dat is voor niets nodig.
Offline nemesiskoen - 28/02/2007 14:49 (laatste wijziging 28/02/2007 14:49)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
a) héél ziek zijn in je hoofd
b) héél goed weten hoe je zoiets moet compilen
c) héél slim zijn en met héél slim bedoel ik héééél slim
d) geen respect hebben voor anderen hun creaties


Er lopen meer mensen rond met die 4 aspecten dan je zou denken:-)
Niet elk topic moet een promote-opensource topic worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s