login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Info uit andere site halen

Offline zefiris - 25/01/2006 22:31
Avatar van zefirisLid Is er een manier om uit een site gegevens te halen en die op je eigen site te gebruiken. Concreet voorbeeld: een site (niet onder mijn beheer) met dynamische statistieken, deze cijfers zou ik willen (bij elke update indien mogelijk of dagelijks/uurlijks) koppieren en weergeven in mijn site! indien mogelijk deze verwerken in een image!


heb al wat opzoekingswerk hiernaar vericht maar zou niet weten hoe eraan te beginnen...


(Vond niet meteen een plaats om dit ergens te plaatsen dus sorry als het ergens anders zou thuis horen)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 25/01/2006 22:40
Avatar van Maarten Erelid Gegevens van de betreffende pagina ophalen met file_get_contents en dan dmv explode en reguliere expressies eruit halen wat je nodig hebt?
Offline zefiris - 25/01/2006 22:50
Avatar van zefiris Lid welke parameters moet ik juist gebruiken met file_get_contents?worden deze in een string of tabel opgeslagen of returnd die de inhoud?

kan je even kort vb geven met die functie? ben een relatief nieuwe php gebruiker namenlijk...:$
Offline tomk - 26/01/2006 08:45 (laatste wijziging 26/01/2006 08:46)
Avatar van tomk ASP interesse misschien http fopen.. zoiets:

  1. <?php
  2. $fd = fopen("http://www.domein.com/opensomefile.php/", "r");
  3. ?>


Of je kan het met file read proberen.
  1. <?php
  2. $fstring = fread($fd , filesize($filename));
  3. ?>


Ja en je kan het inlezen als array.
zoiets:
  1. <?php
  2. $line_array = file(samplefile.inc.php);
  3. ?>


Hier een iets uitgebreide van het inlezen van een array.
  1. <?php
  2. $fd = fopen($filename, "r+") or die("Kan $filename niet openen");
  3. $fstring = fread($fc, filesize($filename));
  4. $line_array = explode("\n", $fstring);
  5. ?>
Ik heb je een paar voorbeelden gegeven je moet maar even kijken. Hopelijk kun je er wat mee. Heb dit namelijk zelf nog nooit gedaan. Dus veel plezier ermee
:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s