login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WINDOWS opnieuw installeren

Offline Masterwebs - 10/01/2006 19:28
Avatar van MasterwebsLid Ik ben dus van plan om windows volledig opnieuw te laten installeren op mijn PC. Nu ik heb hier de Recovery DVD-Rom liggen. "Product Recovery DVD-Rom". Moet ik deze gewoon in mijn pc steken wanneer die aan HET opstarten is? Of wanneer deze reeds is opgestart en ik mijn beginscherm zie?
En wat moet ik dan doen? Ik heb al in de handleiding gekeken maar er staat niet van in

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline roxin - 10/01/2006 19:32
Avatar van roxin Onbekend heey,als dat niet lukt in het begin moet je dat ff in je bios veranderen,dat hoeft niet perse,wat je als 2de kan proberen is,ga naar deze computer open de cd-rom en ga dan naar de setup als dat niet lukt weet ik het niet zo installeer ik namelijk altijd mijn computers..


roxin.
Offline Masterwebs - 10/01/2006 19:34
Avatar van Masterwebs Lid ok, en wanneer je dus Windows opnieuw installeert, vliegen alle programma's eraf? ja hé? dus ook de programma's die in mijn Program files stonden?
Offline roxin - 10/01/2006 19:36 (laatste wijziging 10/01/2006 19:37)
Avatar van roxin Onbekend ja,tenzij je een partitie maakt met partition magic(ik weet niet of dit illigaal is)

maar dan maak je wel een extra schijf aan en daar kan je alles op gooien en dat staat dan veilig,maar de gewone hardeschijf gaat leeg

roxin.
Offline vinTage - 10/01/2006 19:37
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je windows herstellen doet, dan blijven alle progs eropstaan, en die (horen) dan later nog te werken.
Als je een compleet nieuwe setup doet incl format, dan gaat alles weg (ook wat niet van windows is).
Offline Masterwebs - 10/01/2006 19:38
Avatar van Masterwebs Lid OK, kzin nu een backup aan het maken van het belangrijkste, da ga normaal neit weg é ? en ja dan ga ik hem herinstalleren da's 5 GB mijne backup 
Offline roxin - 10/01/2006 19:39 (laatste wijziging 10/01/2006 19:40)
Avatar van roxin Onbekend vinTage,1 opmerking in zijn vraag vraagt ie "volledig" opnieuw installeren niet herstellen;-)


waar sla je je backup op dan?
Offline vinTage - 10/01/2006 19:42 (laatste wijziging 10/01/2006 19:42)
Avatar van vinTage Nieuw lid @roxin
Met mijn versie van XP krijg ik 2 opties.
Herstellen of instaleren.
Als hij zijn programmas nog wel wil houden, dan gaf ik dus nuttige informatie.
En als je windows hersteld, heb je ook een volledige instalatie, er word alleen wat data achtergehouden en terug gezet imo. 
Offline roxin - 10/01/2006 19:43
Avatar van roxin Onbekend oke,ik heb dus ooit ook z'n comp gehad maar toen veegde ik perongeluk alles leeg met linux,maar dat kan ook,maar je krijgt toch altijd een diskette voor het installeren van een computer?
Offline ThomasJ - 10/01/2006 19:45
Avatar van ThomasJ PHP interesse als je de cd-rom opent bij deze computer gaat hij gewoon proberen de windows over te schrijven / erbij te zetten (volgens normale procedure) is dus geen probleem alleen werkt twee besturingssystemen op een hd niet egt goed en als je de first boot op cd-rom zet kun je de cd-rom via de bios starten en dan als je de gewone procedure uitvoert kun je dan partities maken met de windows cd ipv partition magic en gooit hij gewoon alles eraf. ik zou dit eerst proberen als je al een backup hebt.

het probleem met veel programmas is wel dat, ook met partities ze het soms maar half doen omdat ze bestanden missen die ze zelf in de windows directory hebben gezet of andere programmas die ze nodig hebben en die daar staan vb's zijn: apache en azureus met java
Offline Masterwebs - 10/01/2006 19:48
Avatar van Masterwebs Lid mijn computer is zonder diskette disk.

IK sla mijn backup op op de BACKUP schijf: D:\
Offline roxin - 10/01/2006 19:49
Avatar van roxin Onbekend op schijf D? dat is de cd-rom schijf...
Offline Masterwebs - 10/01/2006 19:57
Avatar van Masterwebs Lid Eumh ge hebt dus BOOT C:\ en dan BACKUP en RECOVERY en 't is op den backup 
Offline roxin - 10/01/2006 20:02
Avatar van roxin Onbekend dat kan,ik had alleen ook een keer een pc is nu allang kapot ook perongeluk gemolt maar ok ff back to the point, ik had me vorige pc ook is met recovery,daar zette ik ook backup op en toen instalde ik em opnieuw en toen ben ik em ook kwijt geraakt alles wat op recovery stond,maar als je echt alles wil bewaren wat op je hdd stond moet je ff partition magic downloaden,(zoals ik al zei misschien is het illigaal) maar oke dan ga je dus een partitie maken van je hdd en dan gooi je de hele zooi van je hdd + alles wat je nog meer der op wou op de partitie en dan creer je der 1 en dan is het klaar:cool: 
Offline ece - 10/01/2006 20:03 (laatste wijziging 10/01/2006 20:09)
Avatar van ece HTML interesse Dus je hebt gewoon je hele schijf als het ware op dvd staan. Met al je bestanden enzo.
Tijdens het opstarten doe je em erin. Dan vraagt ie op een gegeven moment 'druk op een toets om windows via de cd op te starten'. <<dat is bij de windows cd. Ik neem aan dat dat dus ook bij je Recovery cd is:D

Edit:
Hierboven:p
waarom zoveel werk.
Windows cd erin. Start computer op. druk dan op een toets als ie erom vraagt. Wacht ff. Je krijgt als het goed is gelijk Partitie C enzo.
Niet gepartitioneerde ruimte. Druk op de knop om een partitie aan te maken in de niet gepartitioneerde ruimt (dacht D) ff lezen.
Dan doe je aantal MB dat je wil. Max 8 ofzo. Als dat te weinig is voor je documenten (weet niet wat je hebt. Alleen tekst of ook muziek). Voor muziek kan dit niet maargoed. Dan ga je verder. Todat ie is aangemaakt. Start de computer opnieuw op. Gewoon windows op laten starten. Kijk bij deze computer. En je ziet een 2e schijf. Klik daarop. vraagt ie om formateren. Gewoon doen en voilla.

NOgmaals voor muziek is dit te weinig mb. Maar probeer gewoon wat uit met die MB's . Mis lukt het bij jouw wel om meer MB's in te voeren:D.

Suc6
Offline Masterwebs - 10/01/2006 20:05
Avatar van Masterwebs Lid OK, achter de backup prop ik die erin en is het hele zootje opnieuw en terug lekker proper
Offline Masterwebs - 10/01/2006 20:05
Avatar van Masterwebs Lid OK, achter de backup prop ik die erin en is het hele zootje opnieuw en terug lekker proper
Offline roxin - 10/01/2006 20:07 (laatste wijziging 10/01/2006 20:08)
Avatar van roxin Onbekend ik snap het niet eigenlijk je gaat je pc met een DVD recovery schoonvegen?

en verder je bedoelt je zet backup op cd-rom en dan opnieuw installeren?
Offline Masterwebs - 10/01/2006 20:38
Avatar van Masterwebs Lid Ik wil windows opnieuw installeren, da's toch met de recovery DVD-Rom hé?
Offline Maarten - 10/01/2006 20:48
Avatar van Maarten Erelid Zoek gewoon even op het forum, deze vraag is al tig keer gesteld.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s