login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Printer op 3 computers toegankelijk maken

Offline sicco - 02/11/2005 14:38
Avatar van siccoLid Hey mensen, mijn broer mijn ouders en ik hebben allemaal een eigen computer. Nu hebben me ouders een printer gekocht en op hun computer aangesloten, maar is er een manier om net zoals op school met alle 3 de computers toegang tot die printer te krijgen zodat we niet eerst bestanden van de ene naar de andere computer hoeven te sturen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jazzuka - 02/11/2005 14:44
Avatar van Jazzuka Onbekend yep
bij ik zijn er ook 3 computers op 1 printer aangesloten.

DUS :
zorgen dat je PC waardat de printer op aangesloten is aanligt en je printer zelf ook.

Dan naar deze computer -> Printers en ... -> Printer toevoegen
-> Printer zoeken -> En dan het netwerk en je hebt hem !

Als dat niet gaat manueel dan:
Dan naar deze computer -> Printers en ... -> Printer toevoegen -> een naam aanklikken en dan moet je de naam van de pc ingeven waar hij op aangesloten was; bij mij was dat : \\TOWER\Printer.
Offline sicco - 02/11/2005 15:12
Avatar van sicco Lid ik heb allebei geprobeerd maar zonder succes ik heb gezorgt dat de pc waarop hij aangesloten is aanstond met het gast account, en dant bij de opties van de printer delen aangevinkt stond, maar hij vind hem niet en handmatig ook zonder succes 
Offline eddaredevil - 02/11/2005 16:44 (laatste wijziging 02/11/2005 16:45)
Avatar van eddaredevil PHP interesse Heeft iedereen rechten? (bij het delen?)

Heb je al netwerk tussen de computers?




Offline SlashDotCom - 02/11/2005 16:52
Avatar van SlashDotCom Lid Netwerk maken naar de hoofdcomputer
account maken dat alle rechten heeft.
en zo dan proberen


ofwel je printer in netwerk stellen (ja zonder hem aan een pc aan te sluiten) bij mij op school gebeurt dit zo
aleen weet ik niet hoe
Offline Ultimatum - 02/11/2005 17:31
Avatar van Ultimatum PHP expert je moet naar printers en dan printer delen, als het goed is moet hij nu voor iedereen toegangelijk zijn 

kan ook zijn dat je er rechter muisknop op moet doen en dan delen & beveiligen
Offline lasdesigner - 02/11/2005 18:15
Avatar van lasdesigner PHP beginner Je moet ze allemaal van dezelfde WERKGROEP (engels: WORKGROUP) deel alten nemen, bijv. werkgroep: thuis. En dat moet bij iedereen gelijk zijn (configuratiescherm -> systeem --> ?? moet je maar effe proberen) staat dat wel ergens, en dan kan je heto okw ijzigen. En nu kan je printers toevoegen/verwijderen! Wel eerst delen

(rechtemuisknop printer --> delen (share))
Offline Thomas - 02/11/2005 18:49
Avatar van Thomas Moderator Of je koopt gewoon een router / switch met een printerpoort... die bestaan namelijk ook. Hoef je niet constant een "dedicated printer computer" te laten draaien.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s