login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mappen zoeken in zipfile

Offline Dikke_lu - 15/09/2005 10:42
Avatar van Dikke_luPHP interesse Hoe kan ik met de zipfuncties van php een map herkennen?

Omdat ik moet een controle uitvoeren dat als een gebruiker een zipfile upload dat er geen mappen in deze zipfile zitten.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 15/09/2005 10:58 (laatste wijziging 15/09/2005 10:58)
Avatar van Thomas Moderator Ik weet dat PHP zip-functies heeft, dus misschien moet je even op PHP.net kijken, en anders ff Googlen.
Realiseer je wel dat je in een zip-file weer een andere zip-file (of .rar, of .arj, of ...) kunt stoppen waarin je weer mappen kunt stoppen (en zip-bestanden worden meestal in een aparte folder uitgepakt, dus dan heb je automatisch weer een folder ). Je zou dus of een soort van recursieve folder-check-functie moeten schrijven, of de manier waarop mensen bestanden kunnen aanbieden aanpassen. Je zou deze flink strenger kunnen maken en mensen enkel bestanden van bepaalde typen aan kunnen laten bieden, waarbij je geen gecomprimeerde bestanden toestaat - je maakt er dan zelf na afloop een zip-file van.
Maar er is geen enkele garantie dat iemand geen zip-bestand als een text-bestand upload of wat dan ook. Er zijn wel een soort van functies die aan "patronen" in het bestand kunnen zien wat voor soort bestand het betreft, maar dit alles blijft lastig .
Offline Dikke_lu - 15/09/2005 11:16
Avatar van Dikke_lu PHP interesse ok merci!

sluit maar af.:cool:
Offline Thomas - 15/09/2005 11:18
Avatar van Thomas Moderator Hehe... Ik geloof niet dat het probleem is opgelost, wel? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s