cookies kan je alleen gebruiken als de personen altijd moeten ingelogd zijn, ook als ze hun venster sluiten en weer opendoen.
Wat ik je ook aanraad is alles wat je in cookies zet met een md5() te encoderen en nooit een hele passwoord in een cookie zetten.
[edit]
als je met beide wilt werken, moet je eerst kijken als ze een cookie hebben, dan als ze een sessie hebben.
hebben ze alletwee moet je kijken als ze aan elkaar gelijk zijn en als de values kloppen.
Als er maar 1 is kijk je alleen als de values kloppen
[edit2]
wat ik ook voorstel is om je paswoorden niet zomaar in een database te zetten maar er ook eerst een md5() of sha5() hash rond te zetten
[edit3]
nog een grote fout, het is niet omdat de submit er is dat de member direct ingelogd moet zijn:
$usern = addslashes($usern);
$pass = addslashes($pass);
$geldig = addslashes($geldig);
if (isset($_POST['submit'])) { //Gedrukt op submit...
//Starten
function user_login { //functie
global $usern;
global $pass;
global $geldig;
$db mysql_connect("localhost", "admin", "admin");
mysql_select_db("members", $db);
$query = "SELECT * FROM user_info WHERE username = '" . $usern . "' AND password = '" . $pass . "'";
$result = mysql_query($query);
$geldig = mysql_num_rows($result); return $geldig;
}
if( user_login() )
{
echo "Je bent nu ingelogd," . $usrn . <br>;
echo "Klik <a href=\"?module=index\">hier</a> om terug te keren naar de hoofdpagina";
}
else
{
echo "Foute login, Probeer opnieuw";
}
} else { echo "Foute login, Probeer opnieuw";
}
1: Ik snuif niet, let een beetje op je woorden graag en een minder grote mond kan ook.
2: Ik zeg altijd: hoe minder tekens hoe kleiner het bestand en hoe overzichtelijker
3: Quotes rond integers gaan integers behandelen als karakters (oid, ben woord ff kwijt), en in dit geval maakt dit idd niet uit maar het is beter om over het algemeen netjes te werken, want in andere gevallen kan dit wel tot fouten resultateren (array indexes bijvoorbeeld dacht ik).
Ik snuif niet, let een beetje op je woorden graag en een minder grote mond kan ook.
Doe dan zelf ook wat normaal astenblieft
Murfy edit: ik geef gewoon een opmerking die tot een verbeterde programmeerstijl van de topicopener kan leiden, als je daar problemen mee hebt kan je je wenden tot de klantendienst.