login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Tutorials

Offline Blitzzz - 07/07/2005 14:02
Avatar van BlitzzzNieuw lid Hallo,
Ik zou graag willen weten welke tutorials je het best kan leren en op welke volgorde.
Ik heb t natuurlijk over die geweldige Sitemaster.be tutorials! 

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline smoos - 07/07/2005 14:03 (laatste wijziging 07/07/2005 14:03)
Avatar van smoos PHP gevorderde nou begin eens bij het begin 
http://www.site...&id=14
Offline BonMarche - 07/07/2005 15:21
Avatar van BonMarche PHP beginner
Citaat:
geweldige Sitemaster.be tutorials
ik hoop dat dat sarcastisch bedoeld is??
Offline Blitzzz - 07/07/2005 15:47
Avatar van Blitzzz Nieuw lid Dat bij het begin beginnen snapte ik ook al 
Maar daarna wat is dan het belangrijkste?
Offline infinity - 07/07/2005 16:12
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
variabelen & het verwerken van formulieren
Offline Blitzzz - 07/07/2005 16:30
Avatar van Blitzzz Nieuw lid Kijk, dat is nou een tip!
Offline Ultimatum - 07/07/2005 17:52 (laatste wijziging 07/07/2005 17:52)
Avatar van Ultimatum PHP expert
Citaat:
geweldigeSitemaster.be tutorials
ik hoop dat dat sarcastisch bedoeld is??


wrom, mss vind hij het wel fantastisch, btw waar je ook veel van leert is van scripts van andere, hoe het script in elkaar steekt etc.. (kwist nie of je dat al wist )
Offline marten - 07/07/2005 17:56
Avatar van marten Beheerder En als je bijvoorbeeld dan over een forum maken wilt leren vergelijk je verschillende scripts van fora met elkaar. Je kijkt naar de verschillen er tussen en schrijft deze op onder 'verschillen' vervolgens kijk je naar de overeenkomsten en schrijft deze ook op. Dan ga je kijken welke functies in je eigen wilt hebben en dan heb je dus wat voorbeelden van andere scripts 
Offline b4nkr0bz0r - 07/07/2005 17:57 (laatste wijziging 07/07/2005 17:58)
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde - variabelen & het verwerken van formulieren
- statementen
- operatoren
- werken met data's

dan ben je al een heel eind!
Offline marten - 07/07/2005 17:58
Avatar van marten Beheerder En leer superglobals en niet de verouderde methode 
Offline remy - 07/07/2005 18:22
Avatar van remy PHP ver gevorderde koop een boek, dat is iets wat echt helpt, ik heb ook eerst geprobeerd met tutorials van internet ed te proberen, maar toen ik een boek had wilde het pas goed lukken. mede door duidelijke voorbeelden en goede info wat er gebeurt als je enkele dingen in het script veranderd etcect
Offline Fenrir - 07/07/2005 19:28
Avatar van Fenrir PHP expert Gewoon in de volgorde zoals ze hier staan:

http://www.site...&cat=4

Je moet natuurlijk eerst HTML kennen .
Offline Blitzzz - 07/07/2005 19:42 (laatste wijziging 07/07/2005 19:42)
Avatar van Blitzzz Nieuw lid
Citaat:
koop een boek, dat is iets wat echt helpt, ik heb ook eerst geprobeerd met tutorials van internet ed te proberen, maar toen ik een boek had wilde het pas goed lukken. mede door duidelijke voorbeelden en goede info wat er gebeurt als je enkele dingen in het script veranderd etcect


Dat kan wel zo zijn maar in boeken zit een hoop onodige informatie he.


En natuurlijk ken ik HTML 
Offline rambo - 07/07/2005 19:46
Avatar van rambo HTML beginner In boeken zit juist de nodige achtergrondinformatie in waardoor je ook echt begrijpt wat je doet. Het wordt ook van het begin vandaan opgebouwd om zo alles te begrijpen wat er gebeurd wordt.
Offline BonMarche - 07/07/2005 20:08 (laatste wijziging 07/07/2005 20:09)
Avatar van BonMarche PHP beginner
Citaat:
Dat kan wel zo zijn maar in boeken zit een hoop onodige informatie he.
en een hoop onnodige fouten, maar die vind je ik tutorials ook. Maar van een boek verwacht je toch iets meer kwaliteit, maar dat viel nogal tegen toen ik eens een paar php boeken bekeek. Het complete handboek schijnt nog wel goed te zijn, maar basiscursus php 4.2/5 dan weer niet.

Verder heeft rambo ook wel gelijk. in sommige tutorials staan 4 lange regels code en dan staat er in de uitleg "dit moet er altijd bij, anders werkt het niet". zo leer je dus niks.
Offline Thijsje - 08/07/2005 17:25
Avatar van Thijsje HTML interesse php en mysql voor dummies is echt aan te raden
ook als je geen mysql wilt, dit is namelijk opgesplitst
Offline Fenrir - 08/07/2005 21:55
Avatar van Fenrir PHP expert Je kunt het best leren via tutorials op internet. Voor sommige dingen is dat gemakkelijker dan voor andere dingen: over Java zijn er een aantal goede, gratis e-books. Maar over PHP zijn goede tutorials, bijv. op deze website.
Offline Voldemort - 09/07/2005 12:39
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik heb geprobeerd om php te leren via tutorials op het internet, het enige wat ik onthoudde was dat een variable iets letterlijk zet zoals het is toegewezen en de open- en sluittags van php.

Ik kocht een boek: "PHP 5 en MySQL: Het complete handboek" en ik kon op 3 maanden tijd heel erg goed PHP. (Ik kan nu 6 maand PHP & MySQL en maak zonder problemen nieuwssystemen, inlogsystemen), maar dat is ook meer omdat het internet een goede aanvullende bron is voor als je dingen niet snapt.
Offline BonMarche - 09/07/2005 17:06 (laatste wijziging 09/07/2005 17:06)
Avatar van BonMarche PHP beginner
Citaat:
omdat het internet een goede aanvullende bron is
hoeft niet per se alleen aanvullend te zijn hoor, ik heb alles via internet geleerd, voornamelijk op phpfreakz.nl. Was in het begin idd wel moeilijk om goed tutorials te vinden. ik ben begonnen met dingen kopieren en proberen ze aan te passen en te begrijpen. daarnaast heb ik veel in het forum gelezen (vragen van anderen enzo) en uiteindelijk kan ik nu vrij aardig php.

en hoewel vrij aardig minder zou moeten zijn dan jouw "heel erg goed" denk ik toch dat ik beter ben ;-), want volgens mij overdrijf je een beetje....
Offline flance - 10/07/2005 11:39
Avatar van flance HTML interesse Hier staan ook nog een aantal tutorials:
http://webrookie.nl/forum_topics.asp?FID=18
Offline SH4D3H - 11/07/2005 22:56
Avatar van SH4D3H PHP beginner Een boek is niet echt nodig.
Ik heb nog nooit 'n PHP boek gelezen 

PHP kun je mede dankzij PHP.net erg snel leren zonder boek.
Met andere talen gaat dat door 'n minder goede of zelfs slechte (online) manual niet zo goed.

Gewoon een boel tutorials lezen, daarna van internet een gastenboekje plukken, en code aanpassen.
Je ziet vanzelf wat wat doet, en ook wat het niet meer doet als je iets verandert 

Succes 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s