login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat nu? [Easyphp]

Offline Dekin - 23/06/2005 16:19 (laatste wijziging 23/06/2005 16:21)
Avatar van DekinNieuw lid Dag allemaal.
Ik heb een vraag.
Ik heb Easyphp gëinstalleerd.
Alles is goed gegaan en ik kan ook weer de scripts bekijken.
Nu zit ik alleen met het aanmaken van een Database.
Als ik een ledesysteem op mijn site wil zetten heb ik een Database nodig. Nu krijg ik dit scherm voor het aanmaken van een Database.
Nu kun je meerdere opties selecteren achter het vakje Database Aanmaken.
Mijn vraag.

1. Waar zijn al die selecties voor (dus dat vakje met dat pijltje)
2. Wat en hoe kan ik dan een Database aanmaken voor een Ledensysteem. Moet ik in het script nog wat doen e.t.c.
Dus zodat ik hem kan gebruiken want nu krijg ik dit.
  1. De queries CREATE TABLE members ( memberid int(11) unsigned NOT NULL auto_increment, gebruikersnaam varchar(100) default 0, wachtwoord varchar(100) default 0, naam varchar(250) default 0, email varchar(100) default 0, homepage varchar(100) default 0, geboortedatum varchar(10) default 0, woonplaats varchar(75) default 0, geslacht varchar(12) default 0, relatie int(1) default 0, hobbys blob, favodrankje varchar(100) default 0, favoartiest varchar(100) default 0, favofilm varchar(100) default 0, bekeken int(10) unsigned default 0, geactiveerd char(12) default 0, pm char(1) default 0, blockpm blob, PRIMARY KEY (memberid) ) TYPE=MyISAM; CREATE TABLE priveberichten ( id int(11) unsigned NOT NULL auto_increment, onderwerp varchar(100) default 0, van int(11) unsigned default 0, naar int(10) unsigned default 0, datum varchar(22) default 0, bericht blob, ip varchar(15) default 0, gelezen char(1) default 0, PRIMARY KEY (id) ) TYPE=MyISAM; Het script zelf // // // // // // // // // //config.php// // // // // // // // // //
  2. Warning: mysql_connect(): Toegang geweigerd voor gebruiker: 'ODBC'@'localhost' (Wachtwoord gebruikt: NEE) in c:\program files\easyphp1-8\www\leden.php on line 53
  3. Toegang geweigerd voor gebruiker: 'ODBC'@'localhost' (Wachtwoord gebruikt: NEE)

Dus en dat lijkt me niet goed en ik heb niet echt veel verstand van PHP en wil het graag leren.

P.s. Als je meer info moet hebben moet je het even melden en vertellen welke info je nodig hebt;-).

Alvast bedankt.

MVG, Dekin.

Edit:
Bythawy:p.
Easyphp draait:cool: en die 2 lampjes zijn groen.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 23/06/2005 16:21
Avatar van Legolas Onbekend kan je engels...?:p

Het komt er volgens mij op neer, dat easyphp alleen toegang geeft tot MySQL via gebruiker "root", en pass ""...
dan doet ie het wel, hoewel het niet veilig is:)
Offline Dekin - 23/06/2005 16:26 (laatste wijziging 25/06/2005 11:36)
Avatar van Dekin Nieuw lid Nah jah het hoeft niet echt super veilig te zijn want het is gewoon om te kijken wat php is / kan / doet enz. Om te proberen.
En wat moet ik hebben / doen om het wel veilig te maken.

Edit:
Echt niemand een idee:?::s
Offline ikkedikke - 25/06/2005 19:56
Avatar van ikkedikke PHP expert misschien bij config als user root invullen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s