login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

refresh en/of opnieuw vragen van paswoord

Offline Schokkie - 21/06/2005 11:20
Avatar van SchokkieNieuw lid Hallo,

Ik heb een pagina gemaakt waarop de user zicht moet aanmelden (hij gaat de info over de user gaan halen in een DB) en in variabelen gestoken. (zie dit als A)

Deze pagina word regelmatig gerefresht zodat de gegevens die op plaats B ingegeven worden op plaatst A ook na de refresh weergegeven worden op het scherm. (vb om de 5 min)

Nu zou ik willen dat wanneer plaatst B ook iets wil ingegeven en hij een tijdje niets ingegeven heeft op hetscherm er terug eerst zijn pasw gevraagd word. Dit opnieuw opvragen van het paswoord mag wel niet gebeuren tijdens de refresh, alleen wanneer plaats B iets wil toevoegen in het veld opmerkingen.

Wie kan mij hierbij helpen of op weg zetten

Groeten
JOhan

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 21/06/2005 12:55
Avatar van Gerard Ouwe rakker ik denk dat geen appel hier eigenlijk snapt wat je bedoelt ;p
Offline simontjeuh - 21/06/2005 13:15 (laatste wijziging 21/06/2005 14:04)
Avatar van simontjeuh HTML interesse hij wil gewoon index.php die om de 5 minuten refresht, en tegelijk wil hij ook dat de $_SESSION[] variabelen verlopen na een tijd 

kijk eens in het script van FangorN
dan in session.php

@legolas: herhaal nou niet wat anderen zegge om beetje puntjes te hebben
vinTage edit: huh ? 
Offline Simon - 21/06/2005 13:49
Avatar van Simon PHP expert
Citaat:
Deze pagina word regelmatig gerefresht

dus VinTage: auto refresh :p

Citaat:
Nu zou ik willen dat wanneer plaatst B ook iets wil ingegeven en hij een tijdje niets ingegeven heeft op hetscherm er terug eerst zijn pasw gevraagd word.

dus worden de variabelen leeggehaald omdat hij te lang nie online geweest is 
deze moeten dan opnieuw geset worden als hij zijn pasw opnieuw ingeeft, ik doe het anders, ik laat em direct uitloggen 
Offline Gerard - 21/06/2005 14:08
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Deze pagina word regelmatig gerefresht zodat de gegevens die op plaats B ingegeven worden op plaatst A ook na de refresh weergegeven worden op het scherm. (vb om de 5 min)


Is dit een pagina die de gebruiker open moet hebben staan of is dit een pagina welke aangemaakt wordt aan de hand van cron-jobs. Wat versta je dus onder refreshen.

Citaat:
Nu zou ik willen dat wanneer plaatst B ook iets wil ingegeven en hij een tijdje niets ingegeven heeft op hetscherm er terug eerst zijn pasw gevraagd word. Dit opnieuw opvragen van het paswoord mag wel niet gebeuren tijdens de refresh, alleen wanneer plaats B iets wil toevoegen in het veld opmerkingen.


Hoewel ik nogsteeds niet goed begrijp wat je helemaal bedoelt zal ik een gokje wagen. Houdt bij wanneer er voor het laatste refreshed is en vergelijk dit met de tijd welke je ook bijhoudt wanneer een gebruiker voor het laatst actief is geweest. Op deze manier kan je mooi een afweging maken.

Toch zou ik je willen vragen om je vraagstelling iets duidelijker neer te zetten en wat meer informatie te geven wat je hebt en wat je graag zou willen bereiken. Een screenshot van het systeem waar je mee aan het werken bent zou ook erg helpen daar we dan een beter beeld kunnen vormen wat je wilt.
Offline ikkedikke - 21/06/2005 14:44
Avatar van ikkedikke PHP expert als je em laat refreshen zet in het adres bijv pagina.php?refresh=1, als dus $_GET['refresh'] bestaat laat je de timer niet resetten, bij een andere link waar dus op geklikt is laat je ?refresh= weg, als die weg is reset je de timer wel
Offline Gerard - 21/06/2005 14:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je zoiets gaat doen dan kan je, zowel ivm security als technisch en functioneel gezien, beter werken met $_SESSION

Maar ik vraag me nogsteeds af wat de topic-starter nou eigenlijk wil doen 
Offline Schokkie - 21/06/2005 15:06 (laatste wijziging 21/06/2005 15:06)
Avatar van Schokkie Nieuw lid
Citaat:
Maar ik vraag me nogsteeds af wat de topic-starter nou eigenlijk wil doen


Zal proberen duidelijker te zijn :
Op plaats A worden fouten ingegeven.
Op plaats B dienen de ingegeven fouten automatisch in de webpagina worden weergegeven (dmv een refresh) zonder tussenkomst een een persoon. Deze persoon dient dan op plaats B naast de ingegeven fout een (vinkje) te plaatsen dat hij deze fout gezien en gelezen heeft.

maar zoals ik weet wordt uitloggen regelmatig vergeten en men gaat ook niet zelf naar het scherm om te zien of er nieuwe fouten zijn gemeld, dus moet dit automatisch gerefresht worden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is ?
Offline Gerard - 21/06/2005 15:20
Avatar van Gerard Ouwe rakker meta refresh 
elke 2 minuten lijkt me een goede
als je zorgt dat iemand eerst op een probleem moet drukken en deze opent in een nieuw venster, en ze daarna pas af kunnen vinken in dat nieuwe venster, dan heb je nergens last van dat die persoon zijn input kwijt is omdat het hoofdvenster zijn eigen refreshed.
Offline ikkedikke - 21/06/2005 17:28
Avatar van ikkedikke PHP expert laat dan gewoon om de 2 minuten dat formulier submitten, dat is het probleem niet, het gaat er gewoon om dat je controleert of het de gebruiker is die het formulier verzend of de "auto-refresher".
Offline Gerard - 21/06/2005 18:01
Avatar van Gerard Ouwe rakker waarom laat je de auto refresher verzenden? wat is daar het nut van
gewoon doen wat ik zei; een overzicht van nieuwe problemen laten ophalen met een refresh op 2 minuten. wanneer men op een probleem klikt opent er een popup/nieuw scherm en kan men het probleem 'afboeken' of escaleren.

dan weet je zeker dat de admin het probleem heeft bekeken.
Offline Schokkie - 21/06/2005 18:11
Avatar van Schokkie Nieuw lid
Citaat:
waarom laat je de auto refresher verzenden? wat is daar het nut van
gewoon doen wat ik zei; een overzicht van nieuwe problemen laten ophalen met een refresh op 2 minuten. wanneer men op een probleem klikt opent er een popup/nieuw scherm en kan men het probleem 'afboeken' of escaleren.

dan weet je zeker dat de admin het probleem heeft bekeken.


lijkt mij het beste ! Thkx.
en bij het openen/popup van het nieuwe probleem het pswoord vragen....
Offline Gerard - 21/06/2005 18:12
Avatar van Gerard Ouwe rakker dat kan je doen inderdaad om dat stukje veiligheid om de hoek te laten kijken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s