login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Datum Week nummers

Offline ElleRt - 17/06/2005 15:08
Avatar van ElleRtMySQL interesse Hallo,

Ik wil graag statistieken van een week weten.. Dus deze week, volgende week, etc.

Van ma t/m zon 24.00uur

Ik heb al even in de tut over datum gekeken ( http://www.site...&id=93 ) maar kan daar ook niets vinden.. Is het wel mogelijk om een week te selecteren?

Ik hoop op een reactie!

Wat ik dus niet wil is vanaf nu een week terug.. Ik wil gewoon echt per week nr!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 17/06/2005 15:38
Avatar van Tuinstoel PHP expert Hoe werkt je script?
Je zou namelijk - als je MySQL gebruikt - gewoon in je tabel een kolom met "week" erin doen.
Offline ElleRt - 17/06/2005 23:44
Avatar van ElleRt MySQL interesse Nou ik zal de situatie wel even uitleggen..
Het is voor een startpagina. Als de mensen dan een link toevoegen geef ik de datum van die dag mee met de link. Nu wil ik zien welke pagina deze week de meeste links heeft toegevoegd.. En die van vorige week...

Weet iemand hoe ik dit doe? In de database staat dus gewoon een datum. ( $datum = date("Y-m-d"); en kolom in database is DATE)

Hoe kan k nu dus uit die database de gegevens van deze week halen? ma t/m zon
en van vorige week?? 

Kan ik dus zeggen:
Het is nu week (bv) 23

Laat mij dus de gegevens van week 23 zien. Of laat mij de gegevens van week 22 zien.

Weet iemand dit??
Offline Joel - 18/06/2005 01:41 (laatste wijziging 18/06/2005 01:42)
Avatar van Joel Eigenaar Alles selecteren van de afgelopen 7 dagen doe je zo:

  1. SELECT * FROM tabel WHERE datum > '".date ("Y-m-d", mktime (date("m"), date("d")-8,date("Y")))."'


Nou weet ik niet precies hoe je het wilt, maar volgens mij kan je wel verder met dit.
Offline prorsoft - 18/06/2005 09:09 (laatste wijziging 18/06/2005 09:10)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @Tuinstoel & Joël: Nee dat bedoelt hij niet denk ik

http://www.php.net/date
Citaat:
W - ISO-8601 weeknummer van het jaar, weken beginnend op maandag (toegevoegd in PHP 4.1.0)


dus zo:
  1. <?
  2. date("\H\e\t \i\s \w\e\e\k W");

^^
Offline Thomas - 18/06/2005 11:36
Avatar van Thomas Moderator Hmm, die DATE-gegevens omzetten naar een UNIX-time en dan kijken in welke week je zit ofzo. Eigenlijk wil je waarschijnlijk een soort van 'reverse-lookup', die de dagen zoekt die horen bij week X ?
Offline prorsoft - 18/06/2005 11:46
Avatar van prorsoft PHP gevorderde nee hij wil denk ik gewoon het weeknummer van de huidige week hebben^^

dus: Deze week is het week 9
Offline riekele - 18/06/2005 14:48
Avatar van riekele PHP beginner nee hij zegt toch dat hij van die week dan de stats wil hebben:lamp:
Offline ElleRt - 18/06/2005 15:47 (laatste wijziging 19/06/2005 10:01)
Avatar van ElleRt MySQL interesse Ja, ik wil gewoon de stats van deze week... (dus vanaf maandag tot nu) en bv van vorige week.. dus vanaf vorige week maandag t/m zondag..

Heeft iemand tips hoe ik dit doen kan?

BTW: Dit is de php versie die ik draai: PHP Version 4.3.10

[edit]Ja! Gelukt.

Bedankt @ prorsoft

Ik wist niet dat deze bestond (staat ook niet in de tut van sitemasters met datum:

W - ISO-8601 weeknummer van het jaar, weken beginnend op maandag (toegevoegd in PHP 4.1.0)

Ik kan weer verder... Bedankt voor de hulp.[/edit]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s