PHP interesse |
|
Na het zoveelste login systeem ga ik twijfelen aan mijn eigen servertje..
Ik heb een aantal login systemen geprobeerd maar bij de meeste blijf ik gewoon hangen bij het inloggen.. Ja ik weet heel veel % van de fouten komen voor door verkeerd invullen maar ik weet dat het allemaal ok is Ook mysql werkt uitstekend... ik plak hier een stukje bij..
<td colspan="2"><input name="poging" id="poging" type="hidden" value="<?php echo $_POST['poging']+1;
?>"><input type="submit" name="Submit" value="Inloggen"></td>
</tr>
</table>
</form>
<?php if(isset($_POST['Submit'])) {
if($_POST['poging'] == $cfg['poging']+1) { // Reeds 3 pogingen achter de rug?
header("Location: wachtwoord.php");
}
$checkg = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE
gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'"),0);
$checkp = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE
gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."' AND wachtwoord='".md5($_POST['wachtwoord'])."'"),0);
if($_POST['gebruikersnaam'] == "" || $_POST['wachtwoord'] == "") {
$error[] = 'Vul alle velden in!';
}
if($checkg == 0 && $_POST['gebruikersnaam'] != "") {
$error[] = 'De ingevoerde gebruikersnaam is niet geregistreerd.';
}
if($_POST['wachtwoord'] != "" && $_POST['gebruikersnaam'] != "" && $checkp == 0) {
$error[] = 'Het ingevoerde wachtwoord is niet correct.';
}
$fouten = sizeof($error); // aantal errors tellen
if($fouten != 0) { // Er is minstens 1 error
echo 'Kan niet inloggen omwille van de volgende reden(en):';
echo '<ul>';
for($i = 0; $i < $fouten; $i++) {
echo '<li>'.$error[$i].'</li>';
}
echo '</ul>';
echo 'Poging '.$_POST['poging'].' van '.$cfg['poging'];
} else {
session_start();
$res = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE
gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'");
$row = mysql_fetch_assoc($res);
setcookie("gebruikersnaam",$row['gebruikersnaam'],time()+$_POST['tijd'],"/");
setcookie("wachtwoord",$row['wachtwoord'],time()+$_POST['tijd'],"/");
$_SESSION['gebruiker'] = $row['gebruikersnaam'];
$_SESSION['gid'] = $row['id'];
header("Location: ingelogged.php");
}
} ?>
<td colspan="2"><input name="poging" id="poging" type="hidden" value=" <?php echo $_POST['poging']+1; ?>"><input type="submit" name="Submit" value="Inloggen"></td> </tr> </table> </form> <?php if(isset($_POST['Submit'])) { if($_POST['poging'] == $cfg['poging']+1) { // Reeds 3 pogingen achter de rug? header("Location: wachtwoord.php"); } gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'"),0); gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."' AND wachtwoord='".md5($_POST['wachtwoord'])."'"),0); if($_POST['gebruikersnaam'] == "" || $_POST['wachtwoord'] == "") { $error[] = 'Vul alle velden in!'; } if($checkg == 0 && $_POST['gebruikersnaam'] != "") { $error[] = 'De ingevoerde gebruikersnaam is niet geregistreerd.'; } if($_POST['wachtwoord'] != "" && $_POST['gebruikersnaam'] != "" && $checkp == 0) { $error[] = 'Het ingevoerde wachtwoord is niet correct.'; } $fouten = sizeof($error); // aantal errors tellen if($fouten != 0) { // Er is minstens 1 error echo 'Kan niet inloggen omwille van de volgende reden(en):'; for($i = 0; $i < $fouten; $i++) { echo '<li>'.$error[$i].'</li>'; } echo 'Poging '.$_POST['poging'].' van '.$cfg['poging']; } else { gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'"); setcookie("gebruikersnaam",$row['gebruikersnaam'],time()+$_POST['tijd'],"/"); setcookie("wachtwoord",$row['wachtwoord'],time()+$_POST['tijd'],"/"); $_SESSION['gebruiker'] = $row['gebruikersnaam']; $_SESSION['gid'] = $row['id']; header("Location: ingelogged.php"); } } ?>
Volgens mij ziet dit er wel gezond uit..
|