login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nog steeds 1 Prob met PHP

Offline Dekin - 10/06/2005 20:44 (laatste wijziging 10/06/2005 20:48)
Avatar van DekinNieuw lid Hallo.
Een tijd geleden had ik dit topic gestart over php. Nou nu heb ik dat voor elkaar maar dan heb ik nog 1 probleem. Eerst zal ik even iets meer info geven dan snap je het misschien iets beter.

- EasyPHP draait (ik heb toch maar voor easyphp gekozen i.p.v phptriad) maar goed die draait.
- De 'Apache' en de 'MySQL' servers draaien.
- localhost doet het.

Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik een php script hebt bijvoorbeeld een Ledensysteem dan ga ik naar de index die in de map 'www' staat. Dan open ik dat bestand (index.php) even in 'Kladblok'. Dat gaat nog goed. Ik haal de oude code weg en zet er een code van bijvoorbeeld een 'Ledensysteem' neer. Dan sla ik dat bestand op en dan type ik 'http://localhost' maar dan krijg ik allemaal getallen, cijfers enz. Hieronder even een voorbeeld. Zoiets dan het kan anders zijn want het is van iets andere maar dat doet er niet toe.
  1. CREATE TABLE leden( lid_id INT auto_increment NOT NULL, naam VARCHAR(100) NOT NULL, pass VARCHAR(100) NOT NULL, PRIMARY KEY(lid_id) ); CREATE TABLE topics( topic_id INT auto_increment NOT NULL, starter VARCHAR(100) NOT NULL, categorie_id INT NOT NULL, bericht TEXT NOT NULL, titel VARCHAR(100) NOT NULL, PRIMARY KEY(topic_id) ); CREATE TABLE berichten( bericht_id INT auto_increment NOT NULL, topic_id INT NOT NULL, poster VARCHAR(100) NOT NULL, bericht TEXT NOT NULL, PRIMARY KEY(bericht_id) ); CREATE TABLE categorien( categorie_id INT auto_increment NOT NULL, categorie_naam VARCHAR(100) NOT NULL, categorie_uitleg TEXT NOT NULL, PRIMARY KEY(categorie_id) );
  2. Warning: main(config.php): failed to open stream: No such file or directory in c:\program files\easyphp1-8\www\index.php on line 27
  3.  
  4. Warning: main(): Failed opening 'config.php' for inclusion (include_path='.;C:/Program Files/EasyPHP1-8\php\pear\') in c:\program files\easyphp1-8\www\index.php on line 27
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9. Fatal error: Cannot redeclare laat_categorie_zien() (previously declared in c:\program files\easyphp1-8\www\index.php:31) in c:\program files\easyphp1-8\www\index.php on line 74

Nou hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het gewoon normaal te zien krijg.
--Nog een ding--
Die tutorial van Joël doet het wel gewoon. Ik heb even alle codes enz geplakt in kladblok en toen opgeslagen en vervolgens naar Localhost gegaan en toen kreeg ik hem goed weer gegeven (dan zijn het wel tabbellen) maar ledensystemen, polls, nieuwssystemen enz dat word niet goed weer gegeven.
Hoe kan dit:?:

Alvast bedankt
En hopelijk is het niet te veel tekst:p (lol;-)).

Met vriendelijke Groet, Dekin.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BonMarche - 10/06/2005 20:48
Avatar van BonMarche PHP beginner het lijkt erop dat je gewoon alle bestanden van het ledensysteem in 1 bestand hebt gezet. ff lezen en iets meer moeite doen mag wel als je al een gratis, kant-en-klaar script van internet "jat"
Offline Dekin - 10/06/2005 20:54 (laatste wijziging 11/06/2005 20:48)
Avatar van Dekin Nieuw lid @BonMarché.
Dat heb ik maar zelfs dan doet ie het niet. En het gaat om scripts.
Die doen het niet. Bij tutorials doet ie het ook niet. En er staat bij de meeste tutorials zoiets van: Neem dat en dat voor je. Nu gaan we een tabel aanmaken. Hieronder de code. Nou dat moet je hem wel kopieéren of niet:?:.....

Edit:
@Ece.
Bedankt maar die link doet het niet.

En is er verder niemand die weet waar dit aan licht?
Offline ece - 10/06/2005 22:22
Avatar van ece HTML interesse Volgens mij moet je eerst een database aanmaken waar ie alle gegevens in opslaat. Ik dacht iets van localhost/database of /mysql o.i.d ik weet het niet meer zeker.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s