login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

form-to-mail wil niet verzenden

Offline maestro - 03/06/2005 21:03
Avatar van maestroHTML gevorderde Hoi,

ik heb een formulier waarvan de gegevens worden verzonden via mail() vanop mijn domein (die ik hier fictief mijndomein.be noem). Als ik ingevulde gegevens wil verzenden naar bijvoorbeeld info@mijndomein.be of vraagje@mijndomein.be, komt er niets toe op dat email adres. Worden de gegevens echter naar ikke@skynet.be verstuurd, komt alles wel correct toe op dat email adres.

Met het script is er dus niets mis. Hoe komt het dan dat de formgegevens wel verstuurd worden naar een andere host (i.e. skynet), maar niet naar mijn eigen domein? Heeft het te maken dat de server een inkomend bericht niet zelf kan verwerken naar een uitgaande mail vanop dezelfde server?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 04/06/2005 08:09
Avatar van Legolas Onbekend Bestaan die andere mailadressen wel?
Offline prorsoft - 04/06/2005 09:25
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @Legolas: beetje domme vraag hè;-)
Tuurlijk bestaan die wel, hij is niet achterlijk!
Goed lezen: "vanop mijn domein (die ik hier fictief mijndomein.be noem)."


Ik denk dat het komt omdat bij de meeste domeinen de mail bij SPAM komt.

idd vreemd, want ik wou me aanmelden bij een WM-community (van Legolas) en het kon wel met mijn HotMail maar niet met mijn domain.
Offline Legolas - 04/06/2005 09:27
Avatar van Legolas Onbekend Mss ligt het aan HTTPmail of IMAP of POP3
Dat het bij het type de fout in gaat
Offline prorsoft - 04/06/2005 09:29
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Ik denk het ook!
Meeste free-email gedinges hebben HTTP, terwijl de meeste domeinen IMAP of POP3 hebben.
Offline maestro - 05/06/2005 20:41
Avatar van maestro HTML gevorderde Ik zal de vraag eens voorleggen aan het bedrijf waar ik mijn site host. Het e-mail adres dat bij mijn hosting hoort is in ieder geval een POP3 adres.

Toch bedankt voor de hulp. Als ik de oplossing heb, zal ik het laten weten. Dan heeft iemand anders er misschien ook iets aan.
Offline maestro - 06/06/2005 15:42
Avatar van maestro HTML gevorderde Antwoord gehad van mijn host: intern op de webserver was er blijkbaar een probleem. Ze hebben het gefixt en de alles werkt nu inderdaad naar behoren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s