login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gasten/gebruikers online

Offline VonDutch - 13/05/2005 21:36
Avatar van VonDutchPHP interesse Ik ben bezig met een statistieken scriptje voor op mn site, en nu ben ik aan het proberen om te weergeven hoeveel gasten en hoeveel gebruikers online zijn. Gasten zijn mensen die de laatste 5 minuten online zijn geweest zonder in te loggen en gebruikers zijn mensen die ingelogd zijn (niet per se actief). Het enige waarop het wel/niet ingelogd zijn is gebaseerd, is een session. Is er bijv. een manier om te kijken hoeveel sessions er lopen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline barry - 13/05/2005 22:44
Avatar van barry PHP interesse Hmm...

Ben ik ook mee bezig geweest...

Ben op een gegeven moment maar een timestamp in mijn database gaan zetten die gewoon telt...
Op basis van ipadres zeg maar (of gebruikersnaam)...

Je kan met session_id(); je sessie id opvragen, maar weet niet of je die van anderen ook op kan vragen...

Die session_id(); kan je natuurlijk in je database zetten en misschien zo die van andere inlezen en kijken of ze bestaan...

Maar goed... hoe kijk je of een session_id bestaat?

Je kan ook nog eens kijken of een session geregistreerd staat, maar volgens mij kan dat alleen met je eigen sessions (session_is_registered();)

Tja... tis gewoon een kwestie van proberen...

Succes 
Offline jasperken - 13/05/2005 22:46
Avatar van jasperken PHP interesse Je moet gewoon een rij aanmaken met laatst_online met time() in je database en dan elke keer bij het laden van een pagina de lijst afgaan en kijken hoeveel gebruikers er nog binnen de 60seconden ofzo online zijn geweest dus : if(time() - laatst_online <= "60"){ online}else{offline}; zo moet je dat ongeveer doen ... zoek gewoon een script in de scriptslibrary daar staat er zeker een tussen
Offline VonDutch - 13/05/2005 23:20
Avatar van VonDutch PHP interesse het is me onderhand gelukt. Ik heb gewoon een tabel gemaakt met timestamp, ip, id, bestand en session id. als het ip er nog niet instond, zet hij je erin met timestamp, en als je ouder dan 5 minuten bent haalt hij je eruit. id is -1 als je guest bent, en je eigen id als je registered user bent. het kan natuurlijk ingewikkelder, maar ik vind t best zo ;) bedankt nog
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s