login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tekst na 80% van pagina afbreken

Offline Simeken - 11/05/2005 15:12
Avatar van SimekenHTML beginner ik heb een tekst in een form getypt en nergens handmatig 'enters' ingebracht, dus ik wil dat die tekst uit de form op de volgende pagina in een tabel wordt gezet, en er na 80% bereikt te hebben, automatisch een nieuwe regel komt.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline freddyboeke - 11/05/2005 15:37
Avatar van freddyboeke HTML beginner http://www.site...&id=13
Offline Thomas - 11/05/2005 16:03
Avatar van Thomas Moderator Mja, de pest bij wordwrap is dat je bij die functie af kunt dwingen dat ie de string na zoveel letters doorknipt (dus dat je het "cut"-attribuut gebruikt), maar dat ie daarbij gewoon de string doorknipt na zoveel karakters - er wordt daarbij niet gekeken naar de woorden (die waarschijnlijk kort genoeg zijn om op één regel getoond te worden).

Vandaar mijn alternatief voor wordwrap().

Precies op 80% afkappen zal moeilijk gaan lukken, tenzij je van elke letter bijhoudt hoeveel pixels deze breed zijn (volgens mij had iemand dat op php-freakz voor elkaar gekregen, maar dit vind ik een beetje té), of een mono-spaced lettertype gebruikt.
Offline nemesiskoen - 11/05/2005 16:28 (laatste wijziging 11/05/2005 16:35)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
maar wil hij wel afknappen??? zoals ik het lees denk ik dat hij gewoon wil uitlijnen na 80%...

  1. <table width='100%'>
  2. <tr>
  3. <td width='80%'>
  4. <p>
  5.  
  6. <?php
  7.  
  8. echo $tekst;
  9.  
  10. ?>
  11.  
  12. </p>
  13. </td>
  14. </tr>
  15. </table>



@hieronder: heb je reactie nooit gezien, sorry
Offline jopiduurkopi - 11/05/2005 16:30
Avatar van jopiduurkopi Onbekend @nemesiskoen: ik gaf dat + het gebruik van wordwrap() als 2 mogelijke oplossingen, maar nu is mijn reactie opeens weg??
Offline Thomas - 11/05/2005 16:46
Avatar van Thomas Moderator @nemesiskoen: je layout wordt verprutst als je woorden hebt die langer zijn dan je beschikbare ruimte, dit is misschien wel met CSS op te lossen (overflows and the like), maar als je gewoon je tekst af wilt drukken op de manier die jij voorstelt, gaat het fout als er hele lange worden in zitten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s