login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

probleem include gastenboek

Offline Evi - 23/09/2004 13:17
Avatar van EviNieuw lid Ik ben bezig met een nieuwe site en maak nu gebruik van includes ipv frames. Vroeger werkte mijn gastenboek perfect. Nu mijn gastenboek geinclude wordt heb ik echter volgend probleem: wanneer ik een bericht wil posten en ik klik op de verzend knop dan kom ik terecht in een lege pagina. Mijn bestand post.php maakt gebruik van guestbook.php die de velden controleert en al dan niet een foutmelding geeft. Wanneer ik de velden van het post formulier correct invul dan wordt het bericht wel toegevoegd aan het gastenboek, maar ik kom nog steeds in een lege pagina terecht.
Hoe kan ik deze lege pagina vermijden?? De fout ligt waarschijnlijk aan één van mijn links of aan de action in mijn formulier. Maar ik weet niet precies wat er verkeerd is.

Hier de code voor post.php:
  1. <?
  2. $for_output.="<table align='center'>
  3. <tr><td rowspan='2' width='20'>&nbsp;</td></tr>
  4. <tr><td colspan='2'>
  5. <P class='text'>Teken gastenboek of ga <a href='?page=gastenboek' class='text'><b>terug</b></a> zonder een bericht te plaatsen.</P>";
  6.  
  7. include ('config.inc');
  8. $for_output.=" $error1
  9.  
  10. <P>
  11. <br>
  12. <FORM ACTION='gastenboek/guestbook.php' METHOD='POST'>
  13. <table border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>
  14. <tr>
  15. <td width='5'>$error_name </td>
  16. <td width='70'><b>Naam:</b></td>
  17. <td><input type='text' name='name' size='40' maxlength='50' class='input' value='$name'></td>
  18. </tr>
  19. <tr>
  20. <td width='5'> $error_email</td>
  21. <td width='70'><b>E-mail:</b></td>
  22. <td><input type='text' name='email' size='40' maxlength='80' class='input' value='$email'></td>
  23. </tr>
  24. <tr>
  25. <td width='5'> $error_comments </td>
  26. <td width='70' valign='top'><b>Bericht:</b></td>
  27. <td><textarea name='comments' cols='38' rows='5' wrap='VIRTUAL' class='tekstvak'>$comments</textarea></td>
  28. </tr>
  29. <tr>
  30. <td colspan='2'></td>
  31. <td><input type='submit' name='gb' value='Verzenden' class='button'>
  32. <input type='reset' value='Wissen' class='button'></td>
  33. </tr>
  34. </table>
  35. </FORM>
  36. </P>
  37. <br><br>
  38. </td></tr>
  39. </table>";
  40. ?>


Code voor guestbook.php:
  1. <?
  2. include ("config.inc");
  3.  
  4. if($name == "") {
  5. $error_name = "<font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"FF0000\"><b>* </b></font>";
  6. $ok="nee";
  7. }
  8.  
  9. if($comments == "") {
  10. $error_comments = "<font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"FF0000\"><b>* </b></font>";
  11. $ok="nee";
  12. }
  13. if($email !="" && !eregi("[A-Za-z0-9_-]+([.]{1}[A-Za-z0-9_-]+)*@[A-Za-z0-9-]+([.]{1}[A-Za-z0-9-]+)+", $email)) {
  14. $ok = "nee";
  15. $error_email = "<font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"FF0000\"><b>* </b></font>";
  16. }
  17.  
  18. if ($ok=="nee"):
  19. $error1 = "<font face='Verdana' color='Blue'><STRONG>De
  20. velden met een <font color='#FF0000'><b>*</b></font> zijn
  21. niet juist of niet ingevuld.<br>
  22. Controleer het nogmaals. </STRONG></font><br><br>";
  23. include("post.php");
  24.  
  25. else:
  26. #code om bericht aan database toe te voegen
  27.  
  28.  
  29.  
  30. include("gastenboek.php");
  31.  
  32. endif;
  33. //endif from very top where checking if form is empty
  34.  
  35. ?>


Kan iemand me helpen aub??

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 23/09/2004 13:22
Avatar van Thomas Moderator Klopt de action van je form nog ?
Stuurt deze action je na afloop van het toevoegen van een bericht door naar de goede locatie ?
Offline BigBug - 23/09/2004 15:37
Avatar van BigBug PHP expert ik vindt je form opzich raar in elkaar zitten..
Offline Evi - 23/09/2004 22:56
Avatar van Evi Nieuw lid Nee na afloop van het toevoegen van een bericht kom ik niet op de goede locatie. Ik kom terecht in een wit venster en dat is nu net het probleem.
Offline twopeak - 24/09/2004 08:46
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
en wat is het adres van dit wit venster? is het wat het moet zijn of is het een ander adres?
Indien het niet is waar je zou willen zijn, moet je zoeken waarom de redirect niet werkt.
Als het wel zo is moet je zoeken waarom er niets getoond wordt.

Je kunt in je code van tijd tot tijd een
<? echo "tot hier werkt het"; ?>
kunnen plaatsen. dan weet je tenminste in welke if loops hij komt (of niet komt)
bv. juist boven je <? include("gastenboek.php"); ?> zou je kunnen zeggen <? echo "ik voeg nu het gastenboek toe"; ?>
en dan zie je dit op het scherm komen of niet...
Offline Evi - 24/09/2004 10:36
Avatar van Evi Nieuw lid het adres waar ik in terecht kom: http://www.chir...stbook.php
Dit is in ieder geval niet waar ik moet komen, als de gebruiker een verkeerde invoer heeft gepost moet hij terug komen op pagina post.php, als de invoer juist was moet hij terecht komen, op pagina gastenboek.php

bestanden post.php en gastenboek.php zitten ook in map guestbook, maar zij worden vanin de home directory geinclude.

Ja kan het zelf is testen op: http://www.chir...gastenboek
Offline BigBug - 24/09/2004 14:22
Avatar van BigBug PHP expert Check de source van die guestbook.php dan!, moet je daar wel komen?, werkt het gb al goed??
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s