login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Timed ban

Offline mightymike - 29/03/2005 16:13
Avatar van mightymikePHP interesse heeft iemand hier een scriptje liggen die een timed ban kan doen, k heb zel zoiets gemaakt dat het ip logt in de database, als het inloggen na 3x niet gelukt is dan krijgt hij banned as status, zoniet kan hij gewoon inloggen, maar nu wil ik dat die ban na 10 minuten weer weg gaat , iemand idtje:?:

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline barry - 29/03/2005 16:26
Avatar van barry PHP interesse Moet je met time-stamps gaan werken...

Gewoon de tijd wanneer hij ingelogt is ook in de DB zetten.
Dus als als diegene met dat IP 10 minuten later dan die tijd weer komt, kan hij wel weer inloggen...
Offline banana - 29/03/2005 18:02
Avatar van banana Onbekend cookies...:cool:
Offline ikkedikke - 29/03/2005 18:13 (laatste wijziging 29/03/2005 18:14)
Avatar van ikkedikke PHP expert
Citaat:
cookies...
want cookies zijn niet te faken of weg te gooien. Het enige wat echt werkt is in een database ja.. Alleen moet je iets verzinnen op wisselende ip's, mss gebruiker-wachtwoord combinatie onthouden
Offline tijnie - 29/03/2005 19:52 (laatste wijziging 29/03/2005 19:53)
Avatar van tijnie Nieuw lid ik denk dat
je moet gewoon met cookies werken en verder de gebruikersnaam bannen

en dan kan je mischien nog een functie toevoegen ofzo dat de gebruiker een mailtje krijgt waarmee die zijn naam opnieuw kan activeren
Offline BigBug - 29/03/2005 20:05
Avatar van BigBug PHP expert Cookies lijkt me niet echt slim, als je ene beetje slim bent, en je gooit je cookies weg, zit je er weer op, je kan beter met ip-adressen werken!
Offline nathanael - 29/03/2005 23:44 (laatste wijziging 29/03/2005 23:45)
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
sorry hoor maar mightymike vraagt of iemand hier eenscriptje heeft...

Zoniet help hem een klein beetje op weg, reageer anders niet

En ga geen discussie starten wat wel of niet beter is...

@een admin: je mag mijn punt hiervoor weghalen...
Offline Frederic - 29/03/2005 23:57
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde niet met een database!
stel dat ik dan 3x onder jouw naam probeer in te loggen, wat dan? dan word jij gebanned!
Offline Maarten - 30/03/2005 00:05 (laatste wijziging 30/03/2005 00:05)
Avatar van Maarten Erelid Gewoon de manier van barry, en klaar...

en nathanael, dit zijn allemaal antwoorden, hij vraag namelijk "iemand idtje"
Offline barry - 30/03/2005 09:18
Avatar van barry PHP interesse Fréderic...

Et gaat toch op basis van IP? 

Moet wel heeel toevallig zijn dat iemand anders 3 keer op jouw pc gaat inloggen en zorgt dat ie gebanned wordt... 
Offline dasdan - 30/03/2005 11:46
Avatar van dasdan HTML interesse opgelet met bannen op basis van IP.

IP's wisselen maar dat is niet zo'n probleem, die wisselen niet zo vaak, enkel bij inbellijnen.

groter probleem zijn mensen die via de proxyservers van bijvoorbeeld telenet of adsl surfen

even verduidelijken,
stel ik surf via proxy.pandora.be , als ik dus pagina opvraag, dan gaat mijn request naar de proxyserver van pandora, die zal kijken of hij de pagina uit zijn cache kan halen of niet, of hij zal de betreffende pagina opvragen bij de webserver van dienst(de jouwe dus)

Als je dan kijkt in de log's op jouw server, zal je zien dat het IP van de requester, niet mijn ip is, maar het ip van de proxyserver van pandora.

bijgevolg, als je een drukbezochte site hebt, is het dus goed mogelijk dat bepaalde ip adressen meerdere keren voorkomen, => BAN

je dient een login systeem te maken die de login opslaat in sessie variablen, met bijhorende ip, (dit werkt dan als soort distinct op de IP adressen), in je script kan je dan de nodige controle doen op de sessievariablen, let wel, sessies werken enkel gedurende een sessie, dwz, tot als browser sluit, dus controle op serverside (SQLDB of flat text files) zal nodig zijn.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s