login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mailheaders ophalen dmv functie

Offline flAming - 28/03/2005 14:55
Avatar van flAmingHTML beginner Heej,

Ik heb een class gemaakt voor mijn site en zou daarin graag een functie maken waarmee ik mailheaders op kan halen.
Ik had al iets gemaakt, nl:

  1. <?
  2. function headers( $html )
  3. {
  4. $output = '';
  5.  
  6. if( $html == 1 )
  7. $output .= 'MIME-Version: 1.0\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n';
  8.  
  9. $output .= 'From: ' .$this->sitenaam. ' <' .$this->noreply. '>';
  10.  
  11. return $output;
  12. }
  13. ?>


maar als ik het dan aanroep op de volgende manier:

  1. <?
  2. mail( 'email', 'onderwerp', 'bericht', $site->headers( 1 ) );
  3. ?>


dan verzend hij de headers niet mee..

De class die ik heb werkt wel, heb ook wel $site = NEW classnaam; bovenaan staan, dus daar zal het niet aan liggen.

Ook heb ik al geprobeerd om een var aan te maken in de class, maar dan krijg ik een error dat ik die . neerzet om de string te verlengen :-S.

Zo had ik die gemaakt:

  1. <?
  2. var $headers = 'MIME-Version: 1.0\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\nFrom: ' .$this->sitenaam. ' <' .$this->noreply. '>';
  3. ?>


Iemand enig idee hoe ik 1 van beide kan fixxen? Ik zou het het liefst met een functie willen aanroepen omdat ik ook wil kunnen kiezen of HTML aan / uit staat..

MVG, Peter Bosch

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/03/2005 15:10
Avatar van Thomas Moderator Hmm, het ziet er toch vrij normaal uit allemaal ?

Je zou de volgende dingen kunnen proberen:
#1
Heb je wel eens

echo $site->headers(1);

geprobeerd ?

#2
Sommige mail-verstuur-programma's vinden het gebruik van "\r" niet lief, dus misschien als je van \r\n eens \n maakt ?

Breek je probleem op in stukken - je hoeft niet per sé mail te versturen om dit soort problemen op te lossen .
Offline flAming - 28/03/2005 15:21
Avatar van flAming HTML beginner #1
Werkt niet, in dat geval echo't hij het gewoon op de pagina ;)

#2
Ook geprobeerd, maar tevergeefs..

Wat bedoel je met dit:
Citaat:
Breek je probleem op in stukken - je hoeft niet per sé mail te versturen om dit soort problemen op te lossen .
Offline Thomas - 28/03/2005 15:30 (laatste wijziging 28/03/2005 15:31)
Avatar van Thomas Moderator Precies zoals ik het zeg. Je hebt een probleem met headers. Dan zou ik daar in de eerste plaats je fout zoeken. Misschien weigert je host wel om headers toe te voegen aan je e-mail ? Zolang je niet weet waar het aan ligt moet je niets uitsluiten.

Het moet overigens
From: "naam" <email>

zijn, niet
From: naam <email>

Worden \r\n wel omgezet naar een line-break binnen single quotes (of word er letterlijk \r\n ge-echo'd als je deze methode echo'd) ? Probeer alles eens tussen dubbele quotes te zetten zou ik zeggen.
Offline flAming - 28/03/2005 15:33
Avatar van flAming HTML beginner Aaah bedankt!

Single quotes was dus het probleem, eig. ook wel logisch aangezien dat hetzelfde gaat met vars ..

Erg bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s