login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Landen dropdownlist

Offline foxie - 23/03/2005 18:19
Avatar van foxieNieuw lid Ik heb een dropdownlist die volledig is gevuld met landen.

Het is de bedoeling wanneer de gebruiker een land selecteert uit de dropdownlist dat er dan in een tekstvak "telefoon" de prefix van dat land komt te staan. Deze prefix is te vinden in de database.

Wanneer de gebruiker een andere waarde selecteert uit een dropdownlist vang ik dit op met een onChange() en roep ik een functie landwissel() op met javascript. In deze functie vraag ik het landId op via document.f.l.value dan krijg ik het landId in mijn functie binnen.

Nu is het dan eigenlijk ook simpel om het prefixnummer te zetten via document.form.telefoon.value=varprefix;

Maar dat is het net, de prefix moet in de javascript functie uit de database worden gehaald adv het landId dat ik meerkrijg, en omdat ik dit niet kan realiseren in javascript, vroeg ik me af of er geen andere manier is om dit op te lossen?

thnx

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 23/03/2005 18:42
Avatar van Legolas Onbekend Ten eerste snap ik het niet (helemaal). Ten tweede: kun je een beetje beschrijving geven van de mySQL database??^^
Offline foxie - 23/03/2005 19:01
Avatar van foxie Nieuw lid Ik kan het niet beter uitleggen maar heb het al opgelost, heb met het landId de prefix ook al maar meegegeven gescheiden door een teken, zodat ik ze met subst() en len in javascript ze eruit kan halen.

probleem opgelost dus .:d
Offline Gaskonijn - 23/03/2005 19:01 (laatste wijziging 23/03/2005 19:02)
Avatar van Gaskonijn HTML interesse O..K.. je hebt het al opgelost zo blijkt (en ik had het verkeerd begrepen)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.28s