login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Murfy's ledenscript.

Offline RinkXing - 23/02/2005 14:29 (laatste wijziging 23/02/2005 14:41)
Avatar van RinkXingHTML beginner Ik heb getracht murfy's ledenscript te installeren maar zoals je ziet komen er fouten: zie dit
zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe, of zit er een fout in het script?

Deze fout krijg ik:

  1. Installatie Murfy's ledensysteem.
  2.  
  3. Installatieproces:
  4.  
  5. Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/httpd/vhosts/militia.be/subdomains/rink/httpdocs/install.php:12) in /home/httpd/vhosts/militia.be/subdomains/rink/httpdocs/sessie.php on line 2
  6.  
  7. Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/httpd/vhosts/militia.be/subdomains/rink/httpdocs/install.php:12) in /home/httpd/vhosts/militia.be/subdomains/rink/httpdocs/sessie.php on line 2
  8. Installatie ledentabel... MISLUKT
  9. Installatie tijdelijke ledentabel... MISLUKT
  10. Installatie tijdelijke wachtwoordentabel... MISLUKT
  11. Installatie: MISLUKT


Edit: zou het kunnen dat de database niet functioneerd?

Edit2: hier is de link naar murfy's script zodat men niet meer hoeft te zoeken

31 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid ob_start rnrnhttpwww.sitemasters.bepagina=faqfaq&cat=foutmeldingen#err_1rn
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van RinkXing HTML beginner en wat bedoel je daarmee het staat wel 2 keer genoemd in het script namelijk;-)
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van RinkXing HTML beginner Dat staat er al...rnrn[code]phprnob_start();rnrn$mysql['host'] = localhost;rn$mysql['gebruikersnaam'] = ;rn$mysql['wachtwoord'] = ;rn$mysql['database'] = ;[code] rnEn in de bijgeleverde handleiding staat dat je dit alleen maar hoeft aan te passen, dus dan heb ik er dit van gemaaktrnrn[code]phprnob_start();rnrn$mysql['host'] = localhost;rn$mysql['gebruikersnaam'] = test1;rn$mysql['wachtwoord'] = test2;rn$mysql['database'] = test;[code] rnmisschien dat ik dit ook nog moet aanpassenrnrn[code]$mysql['host'] = localhost;[code] rnmaar wat moet ik daar dan van makenrn
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid ik zag op je site headers allready send, en dat kwam me bekend voor, vandaar dat ik het poste, maar verder kan ik je niet helpen als php nubby 
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner aha, dan is het dus maar wachten tot murfy zelf reageerd, aangezien ik PHP ook niet zo goed kan...
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend als je met ob_start() ook die meldingen krijgt staan er waarschijnlijk spatiesenters voor php.rnrnEn dat van die database je hebt dus een database aangemaakt en die gegevens (test1, test2) kloppen Dan kun je in install.php het woord MISLUKT vervangen door dit (inclusief quotes)rnrn[code]'.mysql_error().'[code] rnrnDan krijg je foutmeldingen te zien.rnrnEdit je kunt ook or die(mysql_error()); achter mysql_connect() en mysql_select_db() zetten, misschien gaat daar iets fout (als je gegevens kloppen zou dat niet moeten, maar probeer maar wat).
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van RinkXing HTML beginner gedaan, kijk maar, nu staan er de foutenrnrn[code]Installatie ledentabel... MISLUKTrnInstallatie tijdelijke ledentabel... You have an error in your SQL syntax near '; ' at line 8rnInstallatie tijdelijke wachtwoordentabel... You have an error in your SQL syntax near '; ' at line 6rnInstallatie You have an error in your SQL syntax near '; ' at line 6[code] rnKan iemand hier iets meernrnbtw. op de eerste rij staat nog welrn[code]Installatie ledentabel... MISLUKT[code]rndie kon ik namelijk niet opsporen!rnrn[quote]Edit je kunt ook or die(mysql_error()); achter mysql_connect() en mysql_select_db() zetten, misschien gaat daar iets fout (als je gegevens kloppen zou dat niet moeten, maar probeer maar wat).[quote] rnmoet dat dan ook weer in [b]install.php[b] of in [b]config.php[b]
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner Hmm, dan staan ze er nog steeds, weet iemand iets hoe ik dit kan aanpassen
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid wat staat erop regel 6 en 8, want daar geeft ie n fout, dus daar in de buurt zal het wss zitten rn
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner neen, heb ik ook al gekeken...
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]wat staat erop regel 6 en 8, want daar geeft ie n fout, dus daar in de buurt zal het wss zitten [quote] Had je zelf ook ff kunnen kijken.rnrnHet gaat om regel 6 van de query, want het is de foutmelding die mysql teruggeeft en niet PHP. Haal gewoon eens de puntkomma die achter alle create table queries staat weg, dan ben je denk ik al klaar.rnrn[quote]die kon ik namelijk niet opsporen![quote] Staat gewoon boven die andere in install.php ...
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Zoiets heet nou errorhandling.rnrnrnWaarom staan er ; in je query Je kunt maar 1 query door mysql_query() halen.rnrnrnrnDaarom Query's altijd controleren met een ifelse-constructie. )
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Waarom staan er ; in je query Je kunt maar 1 query door mysql_query() halen.rnrnDaarom Query's altijd controleren met een ifelse-constructie.[quote] Zeg dat maar tegen Murfy... 
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert is maar een idee maar ligt het niet aan de sessie's die die niet kan starten er staat iets op de 2e regel wat ie output, session_start() moet [b]helemaal[b] bovenaan je pagina
Offline Duikboot - 30/11/1999 00:00
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik heb gewoon die tabellen handmatig ingevoerd, en die install niet gebruikt (sry Murfy p), dan werkt het prima. Gewoon de tabellen in query.sql of iets wat er op lijkt in je phpmyadmin plakken, geen install.php openen maar login.php. Als het goed is werkt het dan gewoon...
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Dat bedoel ik nu in de topic Niveau Sitemasters. Er moet meer kennis komen in de crew, maar raadgevingen worden toch niet opgevolgd ... Nu zie je dat onze Celeb ook zegt dat je ifelse moet gebruiken ipv die() of geen foutafhandeling.
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner ok, ik ga dat eens proberen, dus gewoon allemaal handmatig invoeren met phpmyadmin
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van RinkXing HTML beginner gek, ik krijg dat niet goed ingevoerd, kan iemand me dit dan haarfijn uitleggenrnrn[code]-- rn-- Tabel structuur voor tabel `leden`rn-- rnrnCREATE TABLE `leden` (rn `id` tinyint(11) NOT NULL auto_increment,rn `gebruikersnaam` varchar(255) NOT NULL default '',rn `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',rn `email` varchar(255) NOT NULL default '',rn PRIMARY KEY (`id`)rn) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 ;rnrn-- rn-- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `leden`rn-- rnrnINSERT INTO `leden` VALUES (1, 'Murfy', 'e334188eca548d910af3e15243a69110', 'murfy@murfymedia.com');rnINSERT INTO `leden` VALUES (2, 'Admin', 'e334188eca548d910af3e15243a69110', 'murfy@skynet.be');rnrn-- --------------------------------------------------------rnrn-- rn-- Tabel structuur voor tabel `leden_temp`rn-- rnrnCREATE TABLE `leden_temp` (rn `gebruikersnaam` varchar(255) NOT NULL default '',rn `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',rn `datum` varchar(255) NOT NULL default '',rn `email` varchar(255) NOT NULL default '',rn `code` varchar(255) NOT NULL default ''rn) TYPE=MyISAM;rnrn-- rn-- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `leden_temp`rn-- rnrnrn-- --------------------------------------------------------rnrn-- rn-- Tabel structuur voor tabel `leden_wacht`rn-- rnrnCREATE TABLE `leden_wacht` (rn `id` tinyint(11) NOT NULL default '0',rn `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',rn `datum` varchar(255) NOT NULL default ''rn) TYPE=MyISAM;rnrn-- rn-- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `leden_wacht`rn-- [code] rndat staat erin, dus hoe moet ik dat invoeren
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid In phpmyadmin in dat sql-ding...
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner ja, dat snap ik, maar moet ik dan ook de ' ' erbij zetten
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Je kan ook gewoon die boel kopiëren en dan plakken Gaat dat niet sneller dan overtypen
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner dan krijg ik deze foutmedlingrnrn[code]Fout rnSQL-query rnrnCREATE TABLE `leden` (rnrn`'id'` TINYINT( 11 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,rn`'gebruikersnaam'` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,rn`'datum'` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,rn`'email'` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,rn`'code'` VARCHAR( 255 ) NOT NULL rn) TYPE = MYISAM rn[code] rn[code]MySQL retourneerde rnrn#1075 - Incorrect table definition; There can only be one auto column and it must be defined as a key [code] rnkan iemand hier iets mee
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid [code]CREATE TABLE `leden` (rn `id` tinyint(11) NOT NULL auto_increment,rn `gebruikersnaam` varchar(255) NOT NULL default '',rn `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',rn `email` varchar(255) NOT NULL default '',rn PRIMARY KEY (`id`)rn) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 ;[code]rnHet moet ook dat zijn zeker
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner ja klopt, ik was vergetenrn[code]PRIMARY KEY (`id`)rn[code]aan te brengen, nu de andere tabellen nogp
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Ik snap je toch niet... kopieer gewoon de hele inhoud van dat SQL bestand en plak dat in een keer dan heb je toch die miserie niet
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner en hoe doe je dat
Offline infinity - 30/11/1999 00:00
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ctrl + a, ctrl + c, ctrl + v misschien
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner ja maar waar, dat ctrl + a, ctrl + c, ctrl + v snap ik ook nog!
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner ok, gedaan, en dan krijg ik de foutmedling dat de tabel leden al bestaatrn[code]#1050 - Table 'leden' already exists [code]
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ja verwijder hem dan ook eerst...rn[code]DROP TABLE `leden`[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s