login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mobiel surfen

Offline Arnout - 20/02/2005 17:47
Avatar van ArnoutHTML beginner Hoi,

Is er een manier waardoor je met php kan zien of de site met een mobiel bezocht wordt? Want dan kan ik bijvoorbeeld de site aanpassen zodat hij niet al te groot is...
Ik dacht dat het misschien met $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] kon, maar volgens mij toch niet...:p
Iemand anders een idee?

24 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend je kunt een site toch niet zomaar met een mobiel bezoeken. Dan moet je een WML pagina maken.
Offline Arnout - 30/11/1999 00:00
Avatar van Arnout HTML beginner Wel met mijn mobiel... En volgens mij ook wel met meerderen...
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend dus jij kunt sitemasters met je mobiel bekijken
Offline infinity - 30/11/1999 00:00
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ik in iig wel sitemasters ziet er trouwens nog best goed uit op een mobielp
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner nou, dat vind ik wel meevallen hoor, is wel erg groot voor op je mobiel te bekijken vind je niet Infinity
Offline freddyboeke - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van freddyboeke HTML beginner ja, ik kan dat ook, maar ik heb betaal een forfaitair bedrag per maand voor 200MB. En op het gewone net surfen met je mobiel is dan vlug passé, 200MB is zo op.rnrnJe ziet wel vaker en vaker PDA of WAP-layouts, zoals httppda.tweakers.netrnDeze zijn mobiel-vriendelijk qua laadtijd en handig in gebruikt op je GSM.rnrnKga dat zelf ook eens maken voor mijn site, als ik er ooit een forum bijmaak rnrn@numlockroundrnWML is idd voor wap-pagina's, maar tegenwoordig zijn alle moderne toestellen uitgerust met GPRS en die kunnen ook de .php.html.aspen de andere pagina's openen
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend GPRS ken ik wel (heb het zelf niet, oude mobiel), wist alleen niet dat je daarmee ook gewone html pagina's kon openen.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]rnGPRS ken ik wel (heb het zelf niet, oude mobiel), wist alleen niet dat je daarmee ook gewone html pagina's kon openen.rn[quote]rnrnDa klopt niet. GPRS is een verbinding. Moet je wel een compatible browser in je mobiel hebben.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend weet ik. Reageerde op freddyboeke en hij zei het op die manier. Ik wist dus gewoon niet dat op veel mobiels browser zitten die html ondersteunen.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]rnweet ik. Reageerde op freddyboeke en hij zei het op die manier. Ik wist dus gewoon niet dat op veel mobiels browser zitten die html ondersteunen.rn[quote]rnrnklopt, en ik weet dat jij dat weet en jij weet dat ik weet dat jij dat weet, maar jij wist net in je mail niet dat ik wel wist dat jij dacht dat ik dat niet wist en dat wilde ik je even laten weten 
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]en dat wilde ik je even laten weten[quote] Hoeft niet hoor.
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde ... Wat is dit prnnumlockround praat met zichzelf Btw, heb je ook MSN
Offline freddyboeke - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van freddyboeke HTML beginner Wie GPRS op z'n toestel heeft, heeft bijna altijd ook een browser die html bestanden kan lezen.rnDus dat bedoelde ik eigenlijk D
Offline Arnout - 30/11/1999 00:00
Avatar van Arnout HTML beginner Ok, maar even over het onderwerp...rnrnIs er een manier om te zien dat de site bezocht wordt door een mobiel
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend kan het echt niet met $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] rnrnff pagina maken waarop je dat echoot ofzo en dan die met je mobiel bekijken... Zal toch echt wel iets anders geven dan wanneer je met windows + FFIE kijkt. Of hij wordt niet ingevuld door je mobiel.rnrnAls het daar niet mee kan weet ik het ook niet. Je kunt ook nog JS proberen (als die browsers dat tenminste ondersteunen), maar als je bij JS wel een waarde krijgt zou het met meestal PHP ook wel moeten lukken.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]rnkan het echt niet met $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] rnrnff pagina maken waarop je dat echoot ofzo en dan die met je mobiel bekijken... Zal toch echt wel iets anders geven dan wanneer je met windows + FFIE kijkt. Of hij wordt niet ingevuld door je mobiel.rnrnAls het daar niet mee kan weet ik het ook niet. Je kunt ook nog JS proberen (als die browsers dat tenminste ondersteunen), maar als je bij JS wel een waarde krijgt zou het met meestal PHP ook wel moeten lukken.rn[quote]rnrnVolgens mij toch echt niet hoor, ik heb het ooit geprobeerd met een simpel wml paginaatje en php, en die via gprs opgevraagd. Hij gaf helemaal niks weer, ook geen ip adres of iets dergelijks....
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert Waar slaat dat oprnMet jezelf pratenrnrnrnen mss kan het wél met http_user_agentrneen mobiel heeft toch een andere browser dan een pcrn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]rnWaar slaat dat oprnMet jezelf pratenrnrnrnen mss kan het wél met http_user_agentrneen mobiel heeft toch een andere browser dan een pcrn[quote]rnrntja je kan het proberen, fairly easy.rnmaar een mobieltje werkt geheel anders, andere verbindingen. ik weet het fijne er niet van, maar ik kan het begrijpen als php moeite heeft met mobieltjes, andere protocollen etc.rnrnen dat met jezelf praten wat bedoel je preciesrn
Offline infinity - 30/11/1999 00:00
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
[quote]nou, dat vind ik wel meevallen hoor, is wel erg groot voor op je mobiel te bekijken vind je niet Infinity[quote] niet als je een telefoon hebt met een groot display bijvoorbleed een nokia 9200i dan gaat nog best redelijk. kan me wel voorstellen als je dat met een simpel telefoontje doet dat het dan wel heel klein is maar het werkt iig en het maakt niet eens uit dat het zo groot is en bestaan neit voor niets scrollbalken
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert [quote]en dat met jezelf praten wat bedoel je precies[quote] rnJe post steeds een bericht, en dan quote je jezelf.
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Waarom gebruik je HTTP_USER_AGENTrnrnAlles met HTTP_ in de naam is onbetrouwbaar..
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Volgens mij toch echt niet hoor, ik heb het ooit geprobeerd met een simpel wml paginaatje en php, en die via gprs opgevraagd. Hij gaf helemaal niks weer, ook geen ip adres of iets dergelijks....[quote] rn[quote]en mss kan het wél met http_user_agentrneen mobiel heeft toch een andere browser dan een pc[quote] rnZoals Celestial Celebi al zegt het is onbetrouwbaar. De browser stuurt niet altijd een waarde voor HTTP_USER_AGENT mee. Meeste normale browsers, zoals FF, IE (niet dat IE normaal is maargoed) Netscape e.d. doen dat wel, maar mobiele browsers blijkbaar niet. Misschien doen sommige het ook wel, maar bij mobieltjes is het dus minder betrouwbaar dan bij pc's.
Offline Arnout - 30/11/1999 00:00
Avatar van Arnout HTML beginner Ik heb idd HTTP_USER_AGENT getest met m'n mobiel, maar toen kreeg ik gewoon het merk+type toestel terug. Dan moet ik dus of alle mobiele telefoons, of alle browsers in de site zetten en dat is volgens mij niet echt te doen...
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner hmm, nog iets leuks voor de mobiele internetters onder onsrnrnhet heet [b]MobiZip[b]rnrechts [b]prijs[b] €20,- per jaarrnrechts [b]Taal[b] Nederlandsrnrechts [b]Proefversie[b] 14 dagen (2 weekjes héhép )rnrechts [b]Medium[b] onlinernrechts [b]OS [b](operating system) Pocket PC20022003 Windows Mobile, Symbian OS, Windowsrnrechts [b]Systeemeisen[b] Pda, xda (), smartphone en laptoprnrechts [b]Maker[b] MobiZiprnrechts [b]Site[b] [url=httpwww.mobizip.nl]MobiZip[url]rnrn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s