login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

nieuwe content op zelfde pagina inladen vraagje

Offline hoedjuh - 07/01/2017 13:49
Avatar van hoedjuhNieuw lid ik heb een vraagje ,
ik heb een layout gevonden nu heb ik links de menu staan en boven header met logo .
nu zou ik graag willen dat als ik in menu op bevoorbeeld aanmelden klik , de aanmeld pagina in het midden word weer gegeven.
dus niet dat je na een nieuwe pagina gaat maar gewoon op zelfde pagina blijft en dat het dus in midden word weergeven.
en dit zou ik dan graag met alle links van mijn menu willen doen .
je blijft dus op dezelfde pagina alleen veranderd dan in het midden gedeelte de content als ik op andere menu knop klik.

wie weet hoe ik dit moet doen? ik heb gegoogeld maar vind het niet dus vandaar dat ik even hier vraag,
alvast bedankt

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 07/01/2017 16:20
Avatar van Thomas Moderator Bedoel je met "in het midden" het content-deel van je layout?

Zoiets:
  1. +------------------------------------+
  2. | header |
  3. +--------+---------------------------+
  4. | menu | content |
  5. | | |
  6. | | |
  7. | | |
  8. | | |
  9. | | |
  10. +--------+---------------------------+

Waarbij alleen "content" ververst wordt?

Waarom zou je dit willen doen? Maak je gebruik van een scriptingtaal of bevatten alle pagina's enkel statische HTML?

Je zou iframes kunnen gebruiken, maar dat is terug in de tijd.

Je zou AJAX (een techniek in JavaScript) kunnen gebruiken om plakken HTML in te laden, maar dat lijkt mij technische overkill.

Idealiter bouw je je website dynamisch op (met behulp van een scriptingtaal) waarbij je gewoon elke keer de gehele pagina ververst. Dit lijkt mij gewoon het simpelste.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s