login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP API voor SEO scans (Opgelost)

Offline GroundZero - 17/08/2016 11:07
Avatar van GroundZeroLid Beste,

weet iemand van jullie, aangezien ik zelf niks gevonden krijg, een API dat ik een cron kan maken die op bepaalde dagen bepaalde pagina's scanned voor SEO dingen dus bijvoorbeeld:

- Missing tags (denk hierbij aan bijvoorbeeld H1)
- To many tags
- not closed tags
- Meta data (bijvoorbeeld te lange titel of omschrijving)
- en zo voort

is er een API die dit kan (betaald of niet maakt niet uit) zodat we niet handmatig IIS of een andere SEO softwarematige tool hoeven te draaien?

Met een API kan ik namelijk vergelijken en regels instellen en aan de hand daarvan een email sturen naar mensen zeg maar zou een stuk makkelijker zijn 

Net zo iets als de GTMetrix API welke geweldig fijn werkt, alleen scannen hun dus niet op dit soort dingen en dat heb ik nou juist nodig 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 17/08/2016 14:41
Avatar van Thomas Moderator Er zijn waarschijnlijk een heleboel SEO bedrijven die tegen betaling dit soort audits voor je uit willen voeren, maar daarbij houden ze hun "recept" waarschijnlijk meestal wel tot op zekere hoogte geheim.
Offline GroundZero - 18/08/2016 07:35
Avatar van GroundZero Lid Ja dat klopt inderdaad Thomas, en betalen is niet erg maar we willen gewoon zelf een API kunnen runnen does via een script bepalen op welke tijden en dagen welke website(s) te scannen en op welke punten zeg maar en niet vast zitten aan "vul hier je website in" en één druk en klaar 

Ben momenteel zelf zo'n script aan het maken maar een bestaande API (tegen betaling) zou natuurlijk een stuk beter zijn. Die zijn technisch stukken verder en accurater dan een stuk code door een noobje als mij zelf geschreven (ook al werkt de code prima so far haha).
Offline Thomas - 18/08/2016 14:05
Avatar van Thomas Moderator Nu ja, je noemt zelf al een aantal aspecten. Voor elk van deze onderdelen zijn in principe al tools.
- syntactische validatie
W3C Markup Validation Service
Google rich snippets
- semantische validatie (voor zover mogelijk)
? hier is vast iets voor ? keywordanalyse?
- optimalisatie
Google PageSpeed Insights
meer?

(misschien in dit topic eens wat van deze tools verzamelen?)

Het zou leuk zijn als dit alles in een totaaloplossing zou zitten maar er valt ook iets voor te zeggen om deze onderdelen gescheiden te houden, ze dienen namelijk elk een verschillend doel. Als het daadwerkelijk zo simpel zou zijn als knop-klik-klaar dan zouden hier niet zoveel bedrijven hun brood mee kunnen verdienen wel?

Daarbij/daarnaast is er een groot grijs speculatie-gebied omtrent SEO. Het is namelijk niet bekend hoe zoekmachines werken. En dat is maar goed ook, anders worden websites enkel geschreven voor zoekmachines, en ook nu is men (nog steeds) al hard op weg om op die manier websites te maken.

Ik denk nog altijd dat er een soort van mentale knop om moet bij websitebouwers (of liever gezegd: bij de opdrachtgevers van de websitebouwers ): maak dingen volgens richtlijnen en volg (haast continu veranderende) best practises (tot op zekere hoogte). Voorzie de site ook van content waar bezoekers daadwerkelijk iets aan hebben in plaats van SEOptimized reclamefolders en eindeloze pagina's met nietszeggende tekst.

Ook hier geldt denk ik het principe "het geheel is meer dan de som der delen". Zelfs als een site voldoet aan alle criteria dan is dit geen garantie voor succes. Je zult een site onder de aandacht moeten brengen om bezoekers te trekken en de site moet een zeker nut/stickyness hebben om hier bezoekers naar terug te laten keren.
Offline Shiga - 18/08/2016 15:37
Avatar van Shiga Nieuw lid Wij hebben een uitgebreid script laten maken die al jouw punten (en nog een heleboel andere) controleert.
Dit doet hij afzonderlijk voor alle pagina's van de website.
Het is ideaal te gebruiken als cronjob.

Een API hebben we niet, we gebruiken het alleen voor de websites die we zelf beheren.
Tegen betaling zijn wij bereid om het script met u te delen of een website van u bij ons op te nemen.

Offline marten - 31/08/2016 07:42
Avatar van marten Beheerder Je kan de MOZ toolbar installeren.
Je kan gebruik maken van https://en.onpage.org/
Bedankt door: GroundZero
Offline GroundZero - 24/09/2016 10:02
Avatar van GroundZero Lid Dat is een goede inderdaad! heb nu zelf iets gemaakt zal de voorbeeld code eens plaatsen aankomende week werkt prima al zal het natuurlijk niet helemaal optimaal zijn 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s