login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

waarde array toekennen aan sessie

Offline Dennisvb - 12/02/2005 16:41
Avatar van DennisvbMySQL ver gevorderde Hoi,

Ik heb de functie sessie(), waar ik het volgende heb:
  1. sessie('dennis', 'is 16');


Nu wordt de sessie Dennis aangemaakt met waarde is 16.

Nu wil ik het zo doen dat je dit kan doen:
  1. sessie(array('Dennis' => 'is 16', 'Wijnand' => 'Gaat weg:('));


Nu moet hij de sessie Dennis aanmaken met waarde is 16, en sessie Wijnand met waarde Gaat weg .

Ik probeerde het met de volgende code, maar die werkt niet. hoe zou ik het meoten oplossen?

  1. <?php
  2. function sessie($naam, $waarde)
  3. {
  4. foreach($naam as $key => $value)
  5. {
  6. $_SESSION[$value] = $naam[$key];
  7. }
  8. }
  9.  
  10. sessie(array('Dennis' => 'is 16', 'Wijnand' => 'gaat weg:('));
  11. ?>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator Probeer het is zornrn[code]phprnfunction sessie($naam)rn{rn foreach($naam as $key = $value)rn {rn $_SESSION[$key] = $naam[$value];rn }rn}rnrnsessie(array('Dennis' = 'is 16', 'Wijnand' = 'gaat weg('));rnrn[code] rnrnAls het goed is krijgt je nu 2 sessiesrn$_SESSION['Dennis'] met de waarde is 16rn$_SESSION['Wijnand'] met de waarde gaat weg(rnrnMoet je even controleren dan.
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Wijnand Moderator oops.. klein foutje. Deze is getest en werktrnrn[code]phprnfunction sessie($naam)rn{rn foreach($naam as $key = $value)rn {rn $_SESSION[$key] = $value;rn }rn}rnrnsessie(array('Dennis' = 'is 16', 'Wijnand' = 'gaat weg '));rnrnif (isset($_SESSION['Dennis'])) rn{rn echo Dennis .$_SESSION['Dennis'];rn}rnif (IsSet($_SESSION['Wijnand']))rn{rn echo Wijnand .$_SESSION['Wijnand'];rn}rn[code]
Offline wouter - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van wouter PHP interesse [quote]oops.. klein foutje. Deze is getest en werkt[quote]rnhehe wijnand, waarvoor dient de editfunctie prn
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator ik ben geen medewerker meer dus je hebt geen medewerker betrapt.rnrnEn verder kan je zo zien welke stappen ik ben ondergaan om het probleem op te lossen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s