login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

smtp ini_set werkt, maar toch niet (Opgelost)

Offline Wijnand - 29/09/2014 10:32
Avatar van WijnandModerator Ik gebruik deze code:

ini_set('SMTP','mail.??.??');

Dit werkt goed (lijkt het), en als ik ini_get('SMPT') doen dan krijg ik de juiste naam te zien. Daaronder verstuur ik de mail via mail().

Dit lijkt allemaal goed te gaan, maar als ik op de linux-server kijk verstuurd hij de mail gewoon via de lokale server (de eigen server) en niet via de mail-server.

Wat doe ik fout?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 29/09/2014 11:28
Avatar van Thomas Moderator Uit de documentatie:
Citaat:
Used under Windows only


Wijnand schreef:
maar als ik op de linux-server kijk


\:D/
Offline Wijnand - 29/09/2014 12:04
Avatar van Wijnand Moderator Wat zou jij dan aanraden om te doen, we hebben nogal veel website die gebruik maken van de mail() en om die één voor één door te gaan en alle keren mail() te wijzigen voor een FTP, is wat veel werk.
Offline Thomas - 29/09/2014 13:05
Avatar van Thomas Moderator Uhm, ik hoop dat je niet overal rechtstreeks de mail() functie aanroept? Anders is dit alles "hardcoded" en zit er waarschijnlijk helaas niets anders op?

Wat wellicht beter is (of was geweest, lol), is een soort van abstractie/wrapper/hoe-je-het-ook-wilt-noemen: laat het verzenden van mail via een hulpklasse of -functie verlopen waaraan configuratie is gekoppeld? Dan kun je het configuratie "probleem" centraliseren en loskoppelen van het versturen van de mail zelf.

Daarmee zou je zelfs de werking van wat je mail-functionaliteit doet af kunnen laten van de omgeving waarin je deze aanroept. Hebben jullie nooit het probleem (gehad) dat je een testomgeving had met "live" data (bijvoorbeeld een geïmporteerd ledenbestand) waarbij dus mail-functionaliteit "op scherp" stond: als je mail verzond ging dit daadwerkelijk naar de buitenwereld?

Als je een wrapper hebt, dan kun je dit afvangen. Alle mail op een ontwikkel- of testomgeving zou je bijvoorbeeld naar een daarvoor bestemd test-adres kunnen sturen en de oorspronkelijke ontvanger kun je opnemen in een custom header (start met X-...). Zo kun je te allen tijde ook mail testen, zonder het risico dat iets naar klanten / eindgebruikers wordt gestuurd.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s