login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Upload zonder submit

Offline qubus - 14/09/2014 13:47
Avatar van qubusLid Hallo,

Ik vraag me af of het volgende mogelijk is, ben al geruime tijd aan het zoeken. Kan echter niet vinden wat ik wil. Kan iemand me op weg helpen?

Ik heb een formulier in mijn cms om een webpagina aan te maken. Dit werkt met alinea's, die gedefinieerd kunnen worden met diverse opties. Tevens kan bij elke alinea een foto worden ge-upload. En daar zit mijn vraag. Nu als ik het formulier verzend, worden alle foto's ge-upload.

Ik wil echter dat als ik in het inputveld voor het kiezen van de foto een afbeelding kies, deze gelijk wordt ge-upload, en weergegeven onder het input vak. Dit dus zonder dat het formulier is verzonden. (onchange??)

Ik gebruik op mijn site ook jquery, en denk dat daar uiteindelijk de oplossing zit. Iemand tips, tutorials, scripts die ik kan bekijken?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 14/09/2014 15:17 (laatste wijziging 14/09/2014 15:51)
Avatar van Thomas Moderator Dit vereist denk ik wat uitzoekwerk. Al geGoogled op jquery background upload? Dan vind je wel het e.e.a..

Ik denk dat je nog het meeste kans maakt met een plugin, en anders zul je zelf iets moeten rollen. Ik zit zelf ook al te zoeken hoe ik dit zelf zou kunnen doen/maken.

EDIT: dit gaat blijkbaar via een iframe, waarschijnlijk omdat je een file upload niet kunt "simuleren" zoals met een GET of POST AJAX call gebeurt.

De naam van een jQuery plugin die vaak terug lijkt te komen is "fileupload" (van blueimp.net). Zie ook runnable.com.

Omdat er (waarschijnlijk) toch wel wat haken en ogen in de afhandeling zitten, is het wellicht verstandig gewoon van die plugin(s) gebruik te maken, omdat daarin al van alles is uitgezocht.

Alternatieven: Flash, of misschien HTML5.
Offline qubus - 15/09/2014 15:55 (laatste wijziging 15/09/2014 22:04)
Avatar van qubus Lid Ik heb ondertussen dit script geimplementeerd:

http://www.inwe...ith-canvas

Echter hij upload niet naar de map. Is er iemand die weet waarom hij dit niet doet??
Offline vinTage - 18/09/2014 01:16
Avatar van vinTage Nieuw lid
FangorN schreef:
Alternatieven: Flash, of misschien HTML5.


offtopic, MUHA (ja,.. na zoveel tijd toch weer eens iets onnozels zeggen,) maareuh...FangorN die Flash in de mond neemt en deze keer niet om het af te z*iken 

ps: flash en apple meuk ...vergeet het

[/end offtopic]
Offline Thomas - 18/09/2014 11:17 (laatste wijziging 19/09/2014 12:22)
Avatar van Thomas Moderator Ik kan mij niet herinneren dat ik Flash structureel afzeek? 

Anyway, ik zei dat het een alternatief was. Of dit een goed of slecht alternatief is mag men zelf beoordelen .

EDIT:
qubus schreef:
Echter hij upload niet naar de map. Is er iemand die weet waarom hij dit niet doet??
Als ik de toelichting op de site waar je naar linkt goed begrijp is het PHP-script dat wordt gebruikt niet helemaal volledig / niet per definitie kloppend.

Er wordt daar een voorbeeld gegeven hoe de upload afgehandeld kan worden en gaat er vanuit dat de directory waarin geupload moet worden "upload/" is. In jouw geval kan het pad waar je je afbeeldingen/bestanden in op wilt slaan een andere locatie hebben. Daarnaast zal dit pad de goede schrijfrechten moeten hebben.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s