login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Script

Offline robert1959 - 06/08/2014 17:57
Avatar van robert1959Nieuw lid Hoi Allemaal,

Wie kan mij helpen met 2 scripts welke een mail moeten terug sturen, dit werkte voorheen maar sinds veranderingen op de server niet meer!

Groetjes,

Robert

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/08/2014 18:21
Avatar van Thomas Moderator Welkom.

Enkele vragen:
- hoe heb je kunnen constateren dat "het niet meer werkt", krijg je foutmeldingen? ontvang je geen mail (meer)?
- wat is er op "de server" veranderd? welke server is dit (kunnen we deze ergens bekijken)? wat voor server is dit (OS, PHP/MySQL versie)?
- hoe luidt de code van deze scripts? als het erg grote lappen code zijn, plaats deze dan op plaatscode.be via het "P" icoontje boven je reactievenster; uiteraard wel even mogelijk gevoelige informatie hieruit verwijderen uiteraard
Offline robert1959 - 06/08/2014 21:15
Avatar van robert1959 Nieuw lid
Ik ontvang inderdaad geen mail meer zoals daarvoor, de OS is Windows. Het zijn 2 scripts maar geen lappen. Het betreft trouwens JMail indien belangrijk!

Als iemand wil kan hij mij mailen zodat ik ze kan toezenden.

adsl769898@telfort.nl
Offline Thomas - 06/08/2014 22:07
Avatar van Thomas Moderator Ik weet niet of het zin heeft om deze bestanden in afzondering te bekijken? De scripts worden in een Windows omgeving (IIS? Apache?) gebruikt zeg je. Mogelijk is het probleem specifiek voor de omgeving waarin de scripts actief zijn (te meer omdat het voorheen blijkbaar wel werkte). In dat geval is het dus een combinatie van factoren, mogelijk is er met de scripts zelf niets mis...

Daarnaast, omdat het e-mail functionaliteit betreft, kan er van alles aan de hand zijn:
- de berichten worden in het geheel niet (meer) verzonden
- de berichten worden wel verzonden... naar de mail queue van je webserver, maar de queue wordt niet verder verwerkt (de mailtjes blijven op de server "hangen"); de oorzaak ligt dan al buiten je scripts
- de mail verdwijnt onderweg (maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk)
- alles gaat wel goed aan de verzendkant, maar een firewall of spamfilter aan de ontvangstkant sturen je mail terug of doen ze in de spambox belanden

Dit zijn de redenen waarom ik mijn oorspronkelijke vragen stelde, deze zijn relevant voor de probleemoplossing. Daarnaast zal er ook een analyse gemaakt moeten worden van je opstelling, en zullen er enkele tests uitgevoerd moeten worden om e.e.a. te reproduceren... voor zover dat mogelijk is.

Als je ergens hosting gebruikt zou je via de helpdesk aldaar (indien die er is) een ticket kunnen maken met de vraag of er mogelijk iets misgaat met je e-mail?

Indien je dit probleem (om wat voor reden dan ook) niet in openheid kunt bespreken dan is wellicht de rubriek samenwerken meer iets voor jou. Dit forum is meer "ter leeringh ende vermaeck" van/voor iedereen, ook kan het als naslagwerk handig zijn indien andere personen hetzelfde probleem ervaren.

Ook zegt mij JMail (an sich) niet zoveel. Gebruik je dit binnen Joomla, Moodle, iets anders? Welke versies gebruik je etc? Heb je al gekeken of er recent problemen zijn gerezen op de sites van het pakket/de pakketten die je gebruikt in combinatie met JMail / specifieke / nieuwe PHP versies?

Ik kan je helaas met de tot nu toe verschafte informatie niet verder helpen vrees ik. Daarnaast kan ik ook vragen stellen tot ik een ons weeg maar het werkt gewoon handiger en sneller als je een (niet-)werkend voorbeeld hebt...
Offline robert1959 - 07/08/2014 14:54
Avatar van robert1959 Nieuw lid
Enige wat ik kan bedenken is als je inlogt bij mij met TeamViewer. De helpdesk meld mij alleen dat ik het script moet aanpassen, maar helaas hiervan heb ik geen kaas gegeten (alhoewel ik kaas wel lekker vind )

Groetjes,

Robert
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s