login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS testers gevraagd

Offline JohanST - 21/06/2014 13:46 (laatste wijziging 21/06/2014 20:09)
Avatar van JohanSTNieuw lid edit FangorN: well, that escalated quickly.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 21/06/2014 14:55 (laatste wijziging 21/06/2014 19:26)
Avatar van Thomas Moderator - (taalgebruik) "Email" is een beschermlaag van gesmolten glas aangebracht op voorwerpen van metaal of aardewerk om deze te beschermen, te isoleren of om deze te versieren; zie de wiki; "E-mail" is elektronische post

- (HTTP) als je geen charset meegeeft in een PHP Content-Type header (wat je volgens mij niet doet?) dan MOET de eerste regel van je document een meta tag zijn, dus nog voor je title... Dit zorgt er volgens mij ook voor dat browser-parsers het document opnieuw doorlopen.

- ah, ik zie dat 'ie nu onder maintenance is, iemand had je site een beetje onder handen genomen haha, ik hoop dat je, net als bij vele andere demo's, een soort van "reset" knop hebt . Het hebben van zo'n maintenance pagina (een "aan/uit" knop voor je site) is altijd handig; daarnaast hoop ik dat je demo een aparte instantie is van je CMS en niet hetzelfde is als de originele site...

- (URLs) wat ik nog in de gauwigheid zag: namen van pagina's waren van de vorm "index.php?p=01Home" enzo; ik hoop dat je nog een soort van URL rewriting in gaat bouwen, want bovenstaande variant is niet echt meer van deze tijd 

- (login) het wachtwoord van de fluxdemo is verwijderd, hangt dit samen met de ondehoudsmodus?

- (JavaScript error) ik krijg een reference error "$ is not defined"
Dit komt omdat je $(document).tooltip() aanroept in een (verder ongespecificeerd) <script> blok, nog voordat je de jQuery-library inlaadt? Ik zou alle inline JavaScript pas aan het einde van je document laten uitvoeren, en dit alles in een (of meerdere) $().ready() blok(ken) uiteraard...

Dat is wat ik zou gauw kon zien, en dan heb ik nog geen letter code gezien .

EDIT:
Legende > Legenda
ook zou ik die agenda in een soort van lijstje weergeven, die pijltjes is een beetje onoverzichtelijk

de taal van de site is engels volgens je HTML-tag, dit klopt niet? Lijkt ook niet instelbaar

iemand heeft nog "gayyyyyyy" in je site-titel gezet, weet niet of dat de bedoeling is...

ook: als je meerdere editors hebt, hoe zorg je er dan in een flatfile CMS voor resource-locking (één persoon tegelijkertijd kan bijvoorbeeld een pagina editen)?

(error) in de backend krijg ik een "toggle_visibility is undefined" JavaScript error

EDIT #2:
(structuur) de site heeft maar 2 niveau's (hoofd- en subpagina's)? waarom geen boomstructuur?

(gebruikers) er zijn geen verschillende typen/meerdere gebruikers mogelijk? het CMS heeft ook geen rollen/rechten/ACL achtige structuur?

(uploads) ik kan afbeeldingen-die-geen-afbeeldingen zijn uploaden 

(debugging) hoe is errorlogging geregeld? kan ik als admin debugging/traces aanzetten?

(geladen bestanden) 3 verschillende JavaScript confirm-functies, met als enige verschil de confirm-text? ugh

(geladen bestanden) icoontjes zijn bitmaps? waarom geen png-sprite ofzo, scheelt HTTP requests/bestandsgrootte?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s