login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Google Webmaster - Geen gegevens beschikbaar

Offline GroundZero - 19/11/2013 15:00
Avatar van GroundZeroLid Sorry als dit in het verkeerde topic staat, ik wist niet goed waar te plaatsen dus heb het maar onder PHP geplaatst gezien ik het in een PHP website wil plaatsen.

Geen gegevens beschikbaar. (Waarom niet?)

Dit krijg ik bij veel onderdelen te zien op enkele van mijn websites. Ik kan niet concreet vinden waardoor of waarom dit zo is.

Kan iemand mij meer vertellen over waarom ik dit veel tegen kom op verschillende pagina's?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 19/11/2013 18:18
Avatar van Thomas Moderator "vele onderdelen", zijn dit (specifieke) pagina's? Heb je voorbeelden?

Gaat dit over bezoekersstatistieken, of wat voor informatie zou er getoond moeten worden?

Kan het zijn dat:
- de pagina's niet gecrawled zijn / kunnen worden (achter login? verkeerde headers? ander technisch mankement?)
- de pagina's nooit bezocht zijn
- de naamgeving van je URL's niet zoekmachine-vriendelijk zijn, als je een pagina hebt van de vorm whatever.php?id=123 dan vindt Google dit niet bijster interessant, Google geeft (gaf?) hier ook zelf tips "voor webmasters" over dacht ik?
- je te snel informatie over statistieken wilt? de laatste keer dat ik hier gebruik van maakte (lang geleden) kon het een tot enkele dagen duren voordat de statistieken over afgelopen dagen waren bijgewerkt
Offline GroundZero - 21/11/2013 10:06
Avatar van GroundZero Lid Hi FangorN,

ik heb het (even snel gekeken) bij de volgende pagina's:

- Links naar uw website
- Interne links
- HTML verbeteringen

Overigens, de "indexering status" heeft maar één pagina geïndexeerd, maar als ik op Google zoek dan vind hij meerdere pagina's... (meer dan 30). Ook heeft hij succesvol mijn sitemap gevonden waarin hij 8 pagina's vind maar daar slechts 4 van heeft geindexeerd.

Greets
Offline Thomas - 21/11/2013 15:50 (laatste wijziging 21/11/2013 15:53)
Avatar van Thomas Moderator Mja er is geen enkele garantie dat Google je hele site (laat staan de hele broncode van een enkele pagina) crawled. Misschien kun je nog wel het e.e.a. pimpen door wat "SEO optimalisatie" toe te passen op je content. De meningen hoe dit te doen lopen nogal uiteen en Google zelf gaat hier uiteraard zelf niet uitgebreid op in hoe je dit zou moeten doen, om manipulatie te voorkomen.

Uit je verhaal maak ik op je dat een sitemap(.xml) hebt? Heb je ook een robots.txt? Valideren je pagina's correct? Zijn je "description" en "keywords" metatags specifiek afgestemd op de pagina-inhoud? Is je content netjes gestructureerd (één h1, een of meer h2's, paragrafen?)? Staat deze content bovenin/vooraan in je broncode? Maak je (bescheiden) gebruik van interne verwijzingen naar verwante pagina's? etc. etc.

Als pagina's netter zijn opgemaakt, worden ze wellicht ook beter gevonden / wordt de site beter geindexeerd. Volgens mij was er ook een metatag om aan te geven wat de frequentie is waarmee een pagina wordt geupdate en dus hoe vaak een zoekmachine moet langskomen om te zien of er iets veranderd is?

Last but not least: Hoe "oud" is je website? Ik geloof ook dat de "vintage" (hoe-lang-bestaat-je-website) invloed heeft op hoeveel/hoe vaak er geindexeerd wordt. Als bijvoorbeeld je site pas een maand of wat oud is, is wat jij aangeeft wat er gevonden wordt helemaal zo slecht nog niet.

EDIT: veel (divers) bezoek is ook van positieve invloed uiteraard; tevens, als je referals (domeinen die naar jou verwijzen) redelijk "hoog in het vaandel" staan bij Google, kan dit ook weer positieve invloed hebben op jouw website dacht ik. /EDIT

En ja, geen enkele garantie wordt gegeven over hoe veel, hoe vaak etc.. Dat geeft Google zelf ook continu aan dacht ik.

Deal with it .
Offline GroundZero - 24/11/2013 13:54
Avatar van GroundZero Lid Duidelijk verhaal, dankjewel ;)
Hopelijk gaan ze het nog wel doen, ik zou namelijk ook graag willen zien welke browsers mensen gebruiken, waar ze vandaag komen (regio land) en dat soort dingen, ook deze kan ik momenteel nergens terug vinden (nog) 

Nogmaals dank voor je reactie!

Groetjes
Offline Pieter - 27/11/2013 18:27
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@Fangorn: metatags worden met moeite nog gebruikt door de zoekmachine. De meta keywords niet meer, de meta description enkel (soms) als tekst voor in je zoekpagina vermelding.

De meta return after etc worden al lang niet meer gebruikt.

@GroundZero, als je wilt weten waar mensen vandaag komen en welke browser ze gebruiken, dan moet je Google Analytics gebruiken, niet Google webmaster tools. GWT wordt enkel gebruikt om sneller problemen aan te geven.

Als je SEO goed wilt doen, denk je beter niet puur vanuit de zoekmachines, maar eerder als: "Hoe kan ik mijn website verbeteren?" Zaken die puur dienen om de zoekmachines te manipuleren, gaan er toch (gelukkig) uit.
Bedankt door: Thomas
Offline Thomas - 27/11/2013 23:39
Avatar van Thomas Moderator Luister naar de SEO guru, mijn kennis is duidelijk verouderd haha .
Offline Pieter - 28/11/2013 04:37
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
't Was een goeie poging FangorN. Het merendeel wat je zei klopt wel nog. 
Offline finduilas - 02/12/2013 14:18
Avatar van finduilas PHP gevorderde
Citaat:
Als je SEO goed wilt doen, denk je beter niet puur vanuit de zoekmachines, maar eerder als: "Hoe kan ik mijn website verbeteren?" Zaken die puur dienen om de zoekmachines te manipuleren, gaan er toch (gelukkig) uit.


Dit is inderdaad noodzakelijk. Denk dan aan het gebruik van bepaalde elementen:
- h1/h2/h3 om diepte aan te geven
- menu a.d.h.v. een lijst (UL)
- titles, alt van een afbeelding,...

Het zijn deze elementen die je website beter maken, maar ook zorgen dat je beter gevonden wordt. Hierover nadenken is zeker niet slecht .
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s