login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Login-script waarbij gebruiker wordt ge-re-direct naar persoonlijke pagina. (Opgelost)

Offline wullem - 03/11/2013 12:41
Avatar van wullemLid Hallo allemaal.

Ik ben nieuw in de programmeer wereld en probeer sinds kort PHP onder de knie te krijgen. Ik heb de boeken 'dummies voor...' en 'de basis' aangeschaft en ik kan zeggen dat ik hier goed mee uit de voeten kom.
Verder verdiep ik me in de praktijkervaringen van de leden van SiteMasters en andere PHP kenners op het web.

Ik heb een vraag over inlogscripts. In het boek 'dummies' staat een inlogscript beschreven, waarbij je jezelf registreert/kunt inloggen en waarbij je daarna naar een pagina geleid wordt die toegankelijk is voor ingelogde leden.

Dit script is voor mij als beginner begrijpelijk, ik wil echter ietsje meer met dit inlogscript;

Ik zou heel graag willen/kunnen bewerkstelligen dat als een lid zich aanmeld/registreert hij/zij naar een persoonlijke pagina wordt geleid.
Is er iemand die mij hierbij zou kunnen helpen en uitleggen hoe dit in z'n werk gaat?

(Ik wil het script in de toekomst gaan toepassen op een website die ik voor een fotostudio heb gemaakt. Het is daarbij de bedoeling dat alleen de mensen waar foto's van zijn gemaakt bij hun eigen foto's komen en niemand anders.)

Ik dank jullie.

Wim Lok

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joel - 03/11/2013 13:46 (laatste wijziging 03/11/2013 13:49)
Avatar van Joel Eigenaar Na het inloggen, kan je iemand doorsturen naar een andere pagina. Dit doe je met:

1. <?php header('Location: http://www.example.com/'); ?>

Hoe vond ik dit, ik heb gezocht in google naar "php redirect".

Nu, als je wilt dat enkel de leden hun eigen fotos kunnen zien, zou je per foto in een database kunnen bijhouden welke leden deze mogen bekijken. Je kan dan een tabel maken die deze kolommen hebben:

FotoId | LidId

Per FotoId kan je dan meerdere LidId's toekennen, vb :

1 | 1
1 | 2
2 | 1