login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Login-script waarbij gebruiker wordt ge-re-direct naar persoonlijke pagina. (Opgelost)

Offline wullem - 03/11/2013 12:41
Avatar van wullemLid Hallo allemaal.

Ik ben nieuw in de programmeer wereld en probeer sinds kort PHP onder de knie te krijgen. Ik heb de boeken 'dummies voor...' en 'de basis' aangeschaft en ik kan zeggen dat ik hier goed mee uit de voeten kom.
Verder verdiep ik me in de praktijkervaringen van de leden van SiteMasters en andere PHP kenners op het web.

Ik heb een vraag over inlogscripts. In het boek 'dummies' staat een inlogscript beschreven, waarbij je jezelf registreert/kunt inloggen en waarbij je daarna naar een pagina geleid wordt die toegankelijk is voor ingelogde leden.

Dit script is voor mij als beginner begrijpelijk, ik wil echter ietsje meer met dit inlogscript;

Ik zou heel graag willen/kunnen bewerkstelligen dat als een lid zich aanmeld/registreert hij/zij naar een persoonlijke pagina wordt geleid.
Is er iemand die mij hierbij zou kunnen helpen en uitleggen hoe dit in z'n werk gaat?

(Ik wil het script in de toekomst gaan toepassen op een website die ik voor een fotostudio heb gemaakt. Het is daarbij de bedoeling dat alleen de mensen waar foto's van zijn gemaakt bij hun eigen foto's komen en niemand anders.)

Ik dank jullie.

Wim Lok

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joel - 03/11/2013 13:46 (laatste wijziging 03/11/2013 13:49)
Avatar van Joel Eigenaar Na het inloggen, kan je iemand doorsturen naar een andere pagina. Dit doe je met:

1. <?php header('Location: http://www.example.com/'); ?>

Hoe vond ik dit, ik heb gezocht in google naar "php redirect".

Nu, als je wilt dat enkel de leden hun eigen fotos kunnen zien, zou je per foto in een database kunnen bijhouden welke leden deze mogen bekijken. Je kan dan een tabel maken die deze kolommen hebben:

FotoId | LidId

Per FotoId kan je dan meerdere LidId's toekennen, vb :

1 | 1
1 | 2
2 | 1

In dit geval zouden lid 1 & 2 aan foto 1 kunnen, en enkel lid 1 aan foto 2. Dit is heel basic, hoe je dit in SQL allemaal kan verwezelijken, dien je weer op te gaan zoeken. Je kan googelen, of op deze website zoeken, hoe je een tabel kan maken, en hoe records kan selecteren uit de database etc.

Hopelijk zet dit je wat op weg.
Bedankt door: wullem
Offline wullem - 03/11/2013 14:04
Avatar van wullem Lid Hallo Joel,

Dank je wel voor de info.

Het headerprincipe was me al duidelijk, het redirecten ook, alleen is het voor mij onduidelijk hoe ik de fotoId en lidId ophaal uit de database, op het moment dat lid 1 heeft ingelogd. Ik ga op zoek op deze mooie website voor meer info over sql en databases.

In ieder geval dank voor je hulp.

Wim
Offline UpLink - 03/11/2013 18:05
Avatar van UpLink ... Laat ons ervan uitgaan dat:

- fotoid: het id van de foto.
- lidid: het id van de leden.

Natuurlijk zal je wel wat meer tabellen nodig hebben dan deze 2 maar om het principe te laten zien zijn deze 2 voldoende.

1. SELECT * FROM fotoid WHERE lidid = ' . $lidid . '

Dit is zowat de basis die je nodig zal hebben om het uit de database op te halen. $lidid geef je mee in je cookie en/of session.
Verder moet je het met wat HTML/CSS en een beetje extra PHP uitwerken.
Bedankt door: wullem
Offline Joel - 03/11/2013 18:16
Avatar van Joel Eigenaar http://www.site...en_met_SQL

Dit kan je ook wel op weg helpen.
Offline wullem - 03/11/2013 18:36
Avatar van wullem Lid Hier kan ik verder mee aan de slag. Ik dank jullie voor de moeite.
Tegen de tijd dat het online is, laat ik het jullie weten.

Dank je,

Wim
Offline Wijnand - 04/11/2013 08:50
Avatar van Wijnand Moderator Kun je even aangeven welk antwoord je het meest geholpen heeft door aan te geven dat dit de oplossing is (knop rechts boven de post).

Thanks!
Offline wullem - 04/11/2013 13:44
Avatar van wullem Lid Natuurlijk wil ik ook alle anderen die me geholpen hebben bedanken,

Wim
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s