login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website met verschillende talen

Offline Tom1990 - 13/07/2013 16:01
Avatar van Tom1990Lid Beste Sitemasters leden,


Op dit moment ben ik bezig aan een website die vanaf de hele wereld bezocht moet kunnen worden. Ik loop tegen een aantal problemen aan waar ik oplossingen voor aan het zoeken ben. Wellicht zijn er hier mensen die oplossingen weten of weten hoe dit normaal wordt aangepakt. Omschrijving van de website:

Het gaat om een website die producten van meerdere bedrijven bevat. Een bedrijf kan actief zijn in meerdere landen en producten in meerdere talen vertalen. Een bedrijf kan ook in een land actief zijn en producten in 10 talen vertalen.

Belangrijk om te weten zijn: waar bevindt de gebruiker zich? Bedrijven die in dit land niet actief zijn hoeft hij immers niet te zien.

Op dit moment heb ik een GEO IP lijst ingelezen en kan ik dus zien waar een gebruiker woont. Nu zijn er dus landen waar meerdere talen worden gesproken (VB België). Weet iemand of er een csv bestand of iets dergelijks is waar je kunt zien welke talen er in een land worden gesproken?

Het systeem selecteert standaard het land waar de gebruiker woont. Alles is te veranderen door de gebruiker zelf. Ik heb nu het volgende formaat:

www.website.com/land/taal/page.html

Wanneer men aankomt op www.website.com wordt men doorgestuurd naar bijvoorbeeld: www.website.com/nl.html

Omdat in NL maar een taal zal worden gesproken zal men door worden gestuurd naar www.website.com/nl/nl.html

Mijn idee is om bezoekers uit België een scherm te laten zien waar ze kunnen kiezen uit Frans en Vlaams (NL).

Mijn vraag is dus of er mensen zijn die een database kennen met talen gekoppeld aan landen en wat jullie mening is tbv SEO e.d.

Bvd voor de moeite!

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.154s