login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zend framework

Offline levideridder - 03/06/2013 11:14
Avatar van levideridderLid Hallo sitemasters!

Het Zend Framework, hoeveel van jullie zijn hier vertrouwd mee? De laatste tijd merk ik vaak "Zend Framework" op als vereiste of pluspunt in vacature's voor web developers. Welk belangrijkste voordeel heeft dit systeem en wie van jullie is hier vertrouwd mee?

Loont het de moeite om dit framework aan te leren naar de toekomst toe?

Graag even jullie meningen.

Levi

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 03/06/2013 12:47 (laatste wijziging 03/06/2013 12:51)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Ik heb in het verleden wel is wat gedaan met Zend Framework. Tegenwoordig prefereer ik Symfony boven Zend Framework, omdat ik daarmee gemakkelijker code kan genereren.

Bedrijven komen de laatste tijd inderdaad met steeds meer eisen, echter voor 100% een persoon vinden die aansluit op de eisen van een x-vacature zal vaak niet lukken. Ik denk dat je moet lezen dat je bereidt bent om Zend Framework te leren, daarom vermelden ze sommige eisen als pluspunten i.p.v. van harde eisen. Handig is dan, dat je kunt vertellen dat je al ervaring hebt met een x-framework, zodat ze een inschatting kunnen maken van je kunnen.

Frameworks zijn verzamelingen van eerder geschreven programmatuur, dat steeds verder wordt uitgebreid. Door gebruik te maken van een framework kun je sneller goede code schrijven met een hoge kwaliteit. Als je meer wilt weten over de kracht van een framework, dan moet je deze topic is lezen.
Offline Maarten - 03/06/2013 15:31
Avatar van Maarten Erelid Iedereen die bij ons komt solliciteren krijgt mijn voorkeur als ze bekend zijn met MVC patronen en het werken met een framework.

Iemand die Symfony kan heeft een kleine leercurve naar Zend of andere frameworks - maar iemand die nog nooit met geen enkel framework heeft gewerkt snapt er soms in eerste instantie het nut ook niet van, en dan zit je natuurlijk ver weg...
Offline Martijn2008 - 07/06/2013 00:28
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
Maarten schreef:
Iedereen die bij ons komt solliciteren krijgt mijn voorkeur als ze bekend zijn met MVC patronen en het werken met een framework.

Iemand die Symfony kan heeft een kleine leercurve naar Zend of andere frameworks - maar iemand die nog nooit met geen enkel framework heeft gewerkt snapt er soms in eerste instantie het nut ook niet van, en dan zit je natuurlijk ver weg...


Van welk framework hou je het meest?  
Offline Maarten - 07/06/2013 09:03
Avatar van Maarten Erelid ASP.NET MVC 

Maar wij hebben ook een departement waar men in PHP werkt en daar werkt men met Symfony geloof ik.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s