login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP mail in spambox (Opgelost)

Offline radiofreak - 21/05/2013 19:46
Avatar van radiofreakNieuw lid Hallo,

Het gebeurt al eens wanneer ik de PHP mail functie gebruik, de e-mail uiteindelijk in de SPAM-box van mijn klant terecht komt. De meeste van mijn klanten gebruiken Hotmail of Gmail. Ik zou dus denken dat het probleem bij mij als webmaster ligt. Nochtans houd ik mij aan de richtlijnen van PHP en geef ik altijd de correcte headers mee:

  1. $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
  2. $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
  3.  
  4. // Additional headers
  5. $headers .= 'To: Mary <mary@example.com>, Kelly <kelly@example.com>' . "\r\n";
  6. $headers .= 'From: Birthday Reminder <birthday@example.com>' . "\r\n";
  7. $headers .= 'Cc: birthdayarchive@example.com' . "\r\n";
  8. $headers .= 'Bcc: birthdaycheck@example.com' . "\r\n";
  9.  
  10. // Mail it
  11. mail($to, $subject, $message, $headers);


Kan er mij iemand een manier meegeven zodat de mail ALTIJD in de inbox terecht komt?

Thx!

Radiofreak

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 21/05/2013 21:23
Avatar van Maarten Erelid Je kan eens proberen door SPF records in te stellen voor het domeinnaam vanwaar je verstuurt.. of een minder spam-achtige naam à la Birthday reminder te nemen.. 
Offline radiofreak - 26/05/2013 22:47
Avatar van radiofreak Nieuw lid Bedankt Maarten! En hoe stel ik SPF records in voor mijn domeinnaam? Ik maak gebruik van het DirectAdmin ControlPanel. Die "From Birthday reminder" gebruik ik niet hoor. Is gewoon het voorbeeld dat gebruikt wordt op php.net.

Anyway, heeft er verder nog iemand tips/suggesties? Zo niet markeer ik deze topic morgen als opgelost.
Offline vinTage - 26/05/2013 23:09 (laatste wijziging 26/05/2013 23:11)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb ook al een aantal keer lopen klooien met de mail() functie, en ben erachter gekomen dat die zelfs PER host een ander effect hebben.
Wat me bijvoorbeeld opviel, is dat bij de ene host "\r\n" gebruiken, resulteerde in een 'spam' mailtje, en "\n" gewoon werkte, terwijl ik bij de ander dan weer een rare afzender te zien kreeg.

Het gebruik van phpmailer lost AL die problemen op.
Vraag me niet wat hun nu exact gebruiken, dat zie je zelf wel wanneer je in de core duikt, maar ik heb dat er niet voor over en gebruik al jaren met liefde en plezier phpmailer !

Offline radiofreak - 28/05/2013 11:15
Avatar van radiofreak Nieuw lid Ok, Thx!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s