login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sessies behouden na inactiviteit (Opgelost)

Offline riagabel2 - 15/05/2013 09:37
Avatar van riagabel2Lid Ik ben bezig met een projectje waar ik het beste kan werken met sessies. Alleen het probleem is dat het open moet blijven staan en verder niet veel mee worden gedaan. Na dit te weten las ik dat een sessie na ongeveer 28 minuten inactiviteit vergaat. Hoe kan ik dan het beste de sessie behouden? Op dit moment heb ik:
  1. <meta http-equiv="refresh" content="1200" />


Ik hoop dat iemand me snel wilt helpen

Mvg,

Mike

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 15/05/2013 09:50
Avatar van Koen PHP expert Een sessie blijft standaard geldig tot wanneer de gebruiker de browser afsluit. Normaal gesproken zou er in jouw geval dus geen probleem moeten zijn.

De lifetime van een sessie in PHP wordt geregeld via de instelling session.cookie_lifetime in php.ini, het configuratiebestand van PHP. Deze instelling staat standaard op 0, maar het kan dus zijn dat bij jou om een of andere reden deze waarde werd aangepast.

Je kan dit aanpassen op verschillende manieren:

1. Rechtstreeks in php.ini (enkel als je zelf host, of als je host dit toestaat):
  1. session.cookie_lifetime = 0


2. Via htaccess:
  1. php_value session.cookie_lifetime = 0


3. Via PHP (bovenaan elke pagina waar je dit wilt):
  1. ini_set('session.cookie_lifetime', 0);


Succes!
Offline riagabel2 - 15/05/2013 09:53
Avatar van riagabel2 Lid In de .htaccess is daar de plaatsing nog belangrijk? Omdat er ook een aantal IP-adressen in staan.
Offline Koen - 15/05/2013 09:58
Avatar van Koen PHP expert Die regel kan je gewoon toevoegen boven of onderaan het .htaccess bestand. Maar eerst zou je eens moeten nagaan of deze waarde wel degelijk is aangepast.

Zet eens bovenaan je PHP pagina deze code en zeg eens wat je terugkrijgt?

  1. <?php
  2. var_dump(ini_get('session.cookie_lifetime'));
Offline riagabel2 - 15/05/2013 10:00 (laatste wijziging 15/05/2013 10:01)
Avatar van riagabel2 Lid string(1) "0"

Dit is de waarde die ik terug krijg, dus als ik het goed begrijp niks aan de hand
Offline Koen - 15/05/2013 10:02
Avatar van Koen PHP expert Inderdaad. 

De php-sessie zal dus gewoon blijven bestaan, zolang dat je gebruiker de browser niet afsluit.
Bedankt door: riagabel2
Offline riagabel2 - 15/05/2013 10:04
Avatar van riagabel2 Lid Dan is dat gewoon een kanttekening wat niet mag gebeuren. Hier gaat het om een administratie systeem waarbij de tijden van verschillende taken worden bijgehouden
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s