login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wordpress

Offline Wijnand - 13/03/2013 14:08
Avatar van WijnandModerator Ik ben nu aan het spelen met wordpress, maar het is best traag. Ik kan wel cache aanzetten en dan gaat het sneller (als je de pagina de eerste keer bezoekt niet, maar daarna wel).

Maar ik denk dat wordpress overall traag is, omdat overal rekening mee is gehouden.

Is er een manier waarop ik 'm kan strippen van hetgeen ik niet gebruik, om hem zo sneller te krijgen?

Zijn er andere tricks die jullie weten die kunnen werken (heb er al een heel aantal toegepast, zoals htaccess aanpassen, cache, plugins uitzetten, etc).

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 13/03/2013 14:17
Avatar van Jointjeff HTML interesse Sorry voor deze misschien domme vraag, maar bedoel je dat de website/template traag is, of "wp-admin"?
Offline Martijn2008 - 13/03/2013 14:17 (laatste wijziging 13/03/2013 14:19)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Op wat voor server draait de Wordpress installatie: Apache of IIS?
De trage werking van Wordpress kan ook aan de hardware of systeemsoftware van de server liggen. Is de server gevirtualiseerd?
Offline Wijnand - 13/03/2013 14:21
Avatar van Wijnand Moderator Ik heb wordpress op mijn werk geïnstalleerd waar we een eigen server hebben. Als ik normale php websites heb dan laad het super snel, maar wordpress (voorkant) laad meer dan een seconde per pagina (soms tegen de 3 seconde aan). Ook de admin is traag. Het ligt niet aan de template (heb een andere template geïnstalleerd om te testen). :-)
Offline Pieter - 13/03/2013 14:36
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Het is niet WordPress waar het probleem ligt in ieder geval. 
Misschien toch de omgeving waarop het draait bekijken. Tot 3 seconden op een clean install is echt niet normaal. Probeer eens een andere omgeving en kijk dan wat de verschillen zijn, want het kan aan zoveel zaken liggen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s