login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UTF8/Tidy (Opgelost)

Offline Wijnand - 09/01/2013 15:51 (laatste wijziging 09/01/2013 15:53)
Avatar van WijnandModerator Ik heb een raar probleem.

We zijn bezig met een project en we hadden daarvoor Tidy gebruikt, zodat alle code automatisch getabt wordt (wanneer je in de broncode kijkt is dit gelijk gedaan).

Maar dit gebeurde alleen soms (wat volgens mij al niet kan). We dachten dat dit aan Tidy lag, maar nu hebben we hetzelfde met UTF8. We hebben Tidy al even uitgezet en alleen naar UTF8 gekeken. Over het algemeen werkt het steeds, behalve soms, dan doet hij geen UTF8 meer. En even later (na wat verversen) werkt het weer.

Is dit een server dingetje? Heeft iemand eerder zoiets gehad?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 09/01/2013 15:53 (laatste wijziging 09/01/2013 16:01)
Avatar van marten Beheerder Dus ene keer doet hij wel Tidy? En andere keer weer niet? En ene keer wel UTF8 en andere keer weer niet?

Misschien heb je hier wat aan?

http://objectmi...oding.html
Offline Wijnand - 09/01/2013 16:19 (laatste wijziging 09/01/2013 16:20)
Avatar van Wijnand Moderator Ik heb gekeken, maar 't werkt niet. Ik probeer het nog iets beter uit te leggen.

Dezelfde code werkt de ene keer wel, de andere keer niet. Wat last heeft is de UTF8 en de Tidy-hussle. Als ik één van de 2 uitzet en alleen op de ander test (dus ALLEEN UTF8 of ALLEEN Tidy) dan blijf ik het probleem houden.

Het is een wazig iets, wat wel lastig is. Zou het kunnen zijn dat er iets met de server/htaccess instellingen is?

EDIT: Ik zie nu dat als ik Tidy helemaal uit zet, dat het wel goed schijnt te gaan.
Offline marten - 09/01/2013 16:21
Avatar van marten Beheerder Ja het heeft er mee te maken dat Tidy on the fly je charset gaat aanpassen. Misschien kan je dit uitzetten met een setting van Tidy?
Offline Wijnand - 09/01/2013 16:24
Avatar van Wijnand Moderator Maar waarom doet Tidy het de ene keer wel goed en de andere keer niet dan? Tidy is voor zover ik nu zie dan dus echt niet te vertrouwen. Heb jij hier wel ervaring mee Marten?
Offline marten - 09/01/2013 16:28
Avatar van marten Beheerder Heb geen ervaring met Tidy altijd aan hebben staan. Heb wel een tijd gebruik gemaakt van een tidy plugin waarin ik af en toe iets door haalde.

Ben je er 100% van overtuigd dat alles utf-8 is? Alle pagina's / db etc
Offline Wijnand - 09/01/2013 16:33
Avatar van Wijnand Moderator Alles is UTF8, en het probleem is ook niet meer de UTF8. Het probleem is dat Tidy soms wel werkt en soms niet.
Offline marten - 09/01/2013 16:35
Avatar van marten Beheerder Probeer de Tidy fouten eens op het eind van het parsen te dumpen.
Offline Wijnand - 09/01/2013 16:48
Avatar van Wijnand Moderator Het schijnt nu goed te gaan. Ik heb de bestanden zelf als UTF8 opgeslagen en wat dingen weggehaald en opnieuw terug gezet en nu schijnt het goed te gaan (zonder reden).

Ik ga morgen ochtend even kijken of het nog steeds goed gaat.
Offline marten - 09/01/2013 17:00
Avatar van marten Beheerder Top!
Offline vinTage - 09/01/2013 23:40
Avatar van vinTage Nieuw lid Beetje offtopic reply, maar waarom intend je de broncode niet zelf, dat is toch ook veel makkelijker voor jezelf als je moet aanpassen/gewoon aan het scripten bent? Dat is gewoon veel leesbaarder?

Eerlijkheid gebied mij te melden dat ik niet bekend ben met die tidy 'include' ...
Offline Wijnand - 10/01/2013 08:40
Avatar van Wijnand Moderator @vinTage, ik intend het zelf wel, maar omdat ik een view-class gebruik (en dus 'templates') wordt dat gedeelte niet goed uitgelijnd. Dus vandaar dat ik nu Tidy gebruik om dat nog recht te zetten :-).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s