login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Link via HTACCESS uitlezen geeft 404 error

Offline avancleef - 16/11/2012 12:44
Avatar van avancleefNieuw lid Beste,

Ik heb een link bijvoorbeeld:


www.mijnsite.nl/projecten/project-naam/ik-kom-van-hier.nl+ads+/

Mijn bedoeling was om in het laatste stuk "/ik-kom-van-hier.nl+ads+/" de URL mee te sturen van waar de bezoeker vandaan komt (dit hebben wij echt nodig namelijk).

Omdat het kan dat een website nette URL's gebruikt wou ik de slashes laten vervangen door plus tekens en deze in de PHP code om te zetten naar slashes weer terug.

Echter krijg ik een 404 pagina kan niet worden weergegeven wanneer ik mijn website plaats op Vevida.

Ik heb het getest op andere hosts als PCExtreme, MijnDomein, en nog een ander, maar daar werkt het allemaal perfect.

De website en het .htaccess bestand staan NIET in de root. Ik heb een map "projecten" en daar in staat alles.

In de ROOT staat geen .htaccess bestand of iets dergelijks welke invloed kan uitoefenen op deze bestanden.

Mijn structuur ziet er dus als volgt uit (even dom getekend):

- ROOT
| ------ images
| ------ css
| ------ index.html
| ------ projecten
|------ ------ images
|------ ------ css
|------ ------ index.php
|------ ------ .htaccess

Zoals je ziet dus weinig in de root wat invloed kan uitoefenen.
Het .htaccess bestand bevat de volgende code:

  1. RewriteEngine on
  2. RewriteBase /projecten/rodeborg/
  3.  
  4. RewriteRule ^(.*)/$ index.php?doorverwijzing=$1 [L]


Aangezien er (.*) staat, had ik verwacht dat hij alles zou accepteren inclusief het + (plus) teken maar dit gebeurd dus niet.

Dus voor de duidelijkheid ik wil graag dat:

www.mijnsite.nl/projecten/project-naam/WAT+DAN+OOK/

ik op de plek van "wat dan ook" alles kan plaatsen wat ik ook wil, en dit ook weer uit de URL kan halen met PHP uiteraard.

Hopelijk kan iemand mij wat meer informatie geven over waarom ik een 404-error pagina krijg zo gauw ik een plus teken in mijn URL gebruik (alleen bij sites gehost op Vevida, andere hosts geen last van).

Groetjes

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 16/11/2012 13:11 (laatste wijziging 16/11/2012 13:13)
Avatar van Filip IRC guru Het kan misschien wel handig zijn dat je je 'RewriteBase' naar een correcte locatie zet..

De folder rodeborg bestaat namelijk helemaal niet..

ter info: http://httpd.ap...ewritebase
Offline marten - 16/11/2012 13:43
Avatar van marten Beheerder Verder moet je de escape tekens van htaccess in acht houden
Offline GroundZero - 16/11/2012 14:37 (laatste wijziging 16/11/2012 14:45)
Avatar van GroundZero Lid Ja dat klopt omdat ik niet de "echte" link heb gegeven waar het staat ;)
Maar zoals ik al zij het werk overal behalve bij deze host 

Misschien dat hun niet met htaccess werken en -of volledig ondersteunen alhoewel hun zelf beweren (heb contact gehad met de helpdesk) van wel 

P.S.

Ik weet dat ik met PHP de functie $_SERVER['REQUEST_URI']; kan gebruiken, maar het punt is dit:

Ik heb een site van iemand anders, die heeft een logo. Wanneer daar op geklikt word, word iemand naar mijn site gestuurd (geen _blank en dus verlaat hij de huidige site).

Om deze persoon terug te kunnen sturen naar waar hij was, sturen we IN de URL een link mee van de huidge pagina eventueel in "clean URL" opmaak zeg maar.

Deze kan ik dan in PHP weer oppakken om de persoon terug te sturen naar waar hij vandaan kwam.

Dat is eigenlijk het idee, maar die URL werkt dus niet bij hun, en zoals jij al zegt zal dat aan de htaccess liggen
Offline marten - 16/11/2012 14:50
Avatar van marten Beheerder Wat je natuurlijk ook kan doen is om een hash te maken van de site url en deze mee te sturen. Zo doen meer sites dat namelijk.
Offline Martijn - 16/11/2012 17:58
Avatar van Martijn Crew PHP Mogelijk een makkelijkere oplossing:
De PHP variabel $_SERVER['REFERER'] heeft de waarde van de pagina waar iemand vandaan komt, de volledige url. Daar even kijken of het je eigen domein is, zo niet weet je dat het een externe website is.

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s