login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

POST meegeven in een link

Offline riagabel2 - 14/11/2012 10:14
Avatar van riagabel2Lid Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met de beginselen van AJAX onder de knie te krijgen. Dit lukt al aardig alleen heb nu het probleem dat ik een variabele in een POST mee moet geven zodat ik er wat mee kan in me query.
  1. <li><a href="?cat=1" onclick="getServertijd();">Winkels</a></li>

Dit is me link zoals hij nu is. Alleen die cat=1 die nu als get word meegegeven moet een post worden zodat de selectie ongedaan gemaakt word zodra de pagina word gerefreshed.

Met vriendelijke groeten,

Riagabel2

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 14/11/2012 10:18 (laatste wijziging 14/11/2012 10:18)
Avatar van marten Beheerder In getServertijd() kan je de POST meegeven in een jQuery ajax methode als volgt:

  1. data: cat=1&foo=bar&test=1


Er zijn natuurlijk andere helpers hierin. Bekijk de specifieke documentatie voor hun implementatie. Maar meestal is het dit formaat.

http://api.jquery.com/jQuery.ajax/
Bedankt door: riagabel2
Offline riagabel2 - 14/11/2012 10:20
Avatar van riagabel2 Lid Maar zodra ik hem in getServertijd() meegeef hoe kan ik hem dan oproepen in mijn php query?

P.S. Bedankt voor de snelle reactie
Offline marten - 14/11/2012 10:26
Avatar van marten Beheerder Je geeft een URL mee aan een AJAX object. Op die locatie kan je het dan verwerken in je query.
Offline Martijn - 14/11/2012 12:27
Avatar van Martijn Crew PHP Sowieso doen we niet meer aan inline javascript (de onclick). Vooral met jquery is dat heel simpel:

  1. $('li a').on('click',function(e){
  2. e.preventDefault(); // Dit zorgt ervoor de de url niets meer doet. Nu kun je met javascript alles bepalen.
  3. var hrefWaarde = this.href; // Weet niet of je het wilt, maar deze var heet de waarde van de href van het element waar op is geklikt
  4. });
Offline WouterJ - 14/11/2012 23:02
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ook met raw JS is dat simpel:
  1. var elems = document.querySelectorAll('li a');
  2.  
  3. [].forEach.call(elems, function(elem) {
  4. elem.addEventListener('click', function(e) {
  5. e.preventDefault();
  6.  
  7. var hrefwaarde = this.href;
  8.  
  9. return false; // voeg ook altijd een return false in voor browser die preventDefault niet supporten
  10. });
  11. });
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s