login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

van ereg naar preg_match (Opgelost)

Offline IndexS - 09/10/2012 15:06
Avatar van IndexSMySQL interesse De hoster heeft zijn php versie geupdate en nu krijg ik de volgende fout bij mijn contactpagina:

Deprecated: Function ereg() is deprecated in.....

Nu moet de de ereg omgezet worden naar preg_match, maar daar loop ik dus op vast want ben niet echt een php kenner. Dit is zoals het altijd werkte.

  1. $ve = "^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$";
  2. $rn = "\r\n";
  3.  
  4. if( ereg( $ve, $value['email']) ):
  5.  
  6. $this-> mBody = sprintf( $this->mBody , $value['firstname'], $value['lastname'],$value['telefoonnr'],$value['email'],$value['y_comments'] );
  7. $this->subject = sprintf( $this->subject, $value['firstname'] .' '. $value['lastname']);
  8. $this->mHeader = 'From: '.$value['firstname'] .' '. $value['lastname'].' <'. $value['email'] .'> '.$rn;
  9. $this->mHeader .= 'MIME-Version: 1.0'. $rn;
  10. $this->mHeader .= 'Content-type: text/html; charset=utf-8';
  11.  
  12. return true;
  13. else:
  14. return false;
  15. endif;


Wie kan me op weg helpen?
Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 09/10/2012 15:31
Avatar van marten Beheerder Wil je controleren of het e-mail adres valide is? Dan kan je ook gebruik maken van filter_input en dan de filter FILTER_VALIDATE_EMAIL
Offline IndexS - 09/10/2012 15:51
Avatar van IndexS MySQL interesse Ja is controle voor emailadres. Mij maakt het niet uit welke manier er gebruikt wordt, zolang het maar weer werkt Maar zoals ik al aangaf ben ik niet zo handig met php.
Offline marten - 09/10/2012 16:07
Avatar van marten Beheerder Bij examples staat een voorbeeld

http://php.net/manual/en/function.filter-var.php
Bedankt door: IndexS
Offline vinTage - 09/10/2012 16:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Regel 4
  1. if(filter_var($value['email'], FILTER_VALIDATE_EMAIL) ) :


Hoewel Marten je op het juiste pad had gezet, maakte hij het je moeilijk met filter_input wat var moest zijn 
Bedankt door: IndexS
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s