login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Met Hyves account inloggen op website

Offline GroundZero - 08/08/2012 17:58
Avatar van GroundZeroLid Beste,

na enkele dagen proberen en zoeken is het mij nog niet gelukt. Weet iemand misschien een stap-voor-stap tutorial over hoe je een inlog voor Hyves kunt maken?

Dus mensen kunnen met hun Hyves account op de website inloggen. Ik wil hun wel in mijn database ook toevoegen dus ik wil dan hun gebruikersnaam en wachtwoord zeg maar opslaan.

Ik heb veel geprobeerd maar of het word te ingewikkeld (200-300 lijnen code) of het werkt niet.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Het enigste dat ik dus wil is:

1. Laten inloggen met hun Hyves account
2. Hun gebruikersnaam (mits mogelijk wachtwoord ook), verjaardag, leeftijd opslaan in mijn database.

Groetjes

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 08/08/2012 18:41
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
http://www.hyve...rted-login

Daar staat alles hoe je het officieel moet doen, met uitleg en voorbeeldcode.
Offline Martijn2008 - 09/08/2012 14:28 (laatste wijziging 09/08/2012 14:33)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Hi,

Zover ik weet kan dit met diverse libraries: Javascript, PHP, C#, JAVA etc. Zie dit overzicht is met alle libraries.

Alvorens je api-calls naar Hyves kan maken dien je een consumer-key en consumer-secret aan te maken, dat kan hier.. Dat zijn de inlog gegevens voor jouw applicatie / toepassing om api-calls naar Hyves te mogen doen.

Door gebruik te maken van een library kun je op tamelijk eenvoudige wijze een data-api-connectie met Hyves maken. Voor het authoriseren van gebruikers met PHP zou je bijvoorbeeld deze library (GenusApis-PHP5-1.0.1.zip) kunnen gebruiken. Naar mijn weten zit in die PHP-library ook een werkend voorbeeld voor het autoriseren van gebruikers. Je moet natuurlijk wel even in de code de door jouw aangemaakte consumer-key en consumer-secret invullen.

Groeten Martijn

Offline larssy1 - 09/08/2012 14:32
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Martijn2008 schreef:
Hi,

Zover ik weet kan dit met diverse libraries: Javascript, PHP, C#, JAVA etc. Zie dit overzicht is met alle libraries.

Alvorens je api-calls naar Hyves kan maken dien je een consumer-key en consumer-secret aan te maken, dat kan hier.

Door gebruik te maken van een library kun je op tamelijk eenvoudige wijze een data-api-connectie met Hyves maken. Voor het authoriseren van gebruikers met PHP zou je bijvoorbeeld deze library (GenusApis-PHP5-1.0.1.zip) kunnen gebruiken. Naar mijn weten zit in die PHP-library ook een werkend voorbeeld voor het autoriseren van gebruikers. Je moet natuurlijk wel even in de code de door jouw aangemaakte consumer-key en consumer-secret invullen.

Groeten Martijn


Zowel Youtube als Hyves prefereren hievoor OAuth.

Meer info: http://www.hyve...tsignature
Offline Martijn2008 - 09/08/2012 14:40
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Dat klopt. OAuth is toch een open standaard voor het identificeren van applicaties?

Off-topic vraagje: Wat voor API-calls zijn interessant / leuk om naar Youtube te maken??
Offline larssy1 - 10/08/2012 08:30
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Martijn2008 schreef:
Dat klopt. OAuth is toch een open standaard voor het identificeren van applicaties?

Off-topic vraagje: Wat voor API-calls zijn interessant / leuk om naar Youtube te maken??


OAuth wordt gebruikt voor het identificeren van de gebruiker, bijv. dat je gewoon inlogd op Youtube of Hyves zonder dat de site waarop het draait daarbij van sprake komt.

---

Ik zelf gebruik een paar API calls:
- recently_featured
- uiteraard de search calls
- de video detail calls
- related videos

Nadat ik mijn youtubeonreplay website heb gelanceerd over een paar weken, wil ik nog kijken of ik de mensen wil gaan laten inloggen zodat ze hun subscriptions ook kunnen bekijken.. maar zover is het nog niet.
Offline sanne_kr94 - 10/08/2012 14:58
Avatar van sanne_kr94 Lid Ik denk dat de gebruikers het niet fijn gaan vinden als hun Hyves wachtwoord wordt opgeslagen...
Offline larssy1 - 10/08/2012 15:18
Avatar van larssy1 MySQL beginner
sanne_kr94 schreef:
Ik denk dat de gebruikers het niet fijn gaan vinden als hun Hyves wachtwoord wordt opgeslagen...


Daarnaast is dit identiteits gevoelige informatie. Als je het al overweegt op te slaan, zul je eerst je gebruikers volledig moeten inlichten wat je precies opslaat, hoe je het encrypt, je bedoelingen en derden.
Offline Martijn2008 - 10/08/2012 21:46 (laatste wijziging 10/08/2012 21:49)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Je kunt Hyves gebruiken om gebruikers te autoriseren en toegang te geven tot afgeschermde gedeeltes van je website door ze op de Hyves website (http://www.hyves.nl) te laten inloggen. Bij een succesvolle login zal de gebruiker met een login-token worden teruggestuurd naar jouw website. Opslaan van het wachtwoord is niet mogelijk. Dat moet ook niet kunnen.
Offline Aar - 12/08/2012 23:39
Avatar van Aar PHP interesse Daarom gaat het inloggen ook via Hyves zelf om, en niet via jouw.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s