login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gezakt in Google door redirects?

Offline joooyce - 05/07/2012 10:20
Avatar van joooyceLid Beste mensen,

De afgelopen dagen ben ik met vrijwel alle pagina's enorm gezakt in de zoekresultaten. Het gaat om de website: http://nrgboost.nl
Nu heb ik vorige week iets veranderd wat daarin misschien mee kan spelen.

- Ik heb een blog waarvan geen gebruik meer wordt gemaakt, maar wel vol met artikelen staat. De link hiervan was nrgboost.nl/nrgblog ... Omdat ik deze niet meer gebruikte maar wel redelijk wat verkeer opleverde heb besloten alle links te verwijzen naar nrgBOOST.
Dit heb ik zo gedaan met een 301 rewrite naar de homepage...

- Omdat ik het blog toch niet meer gebruikte heb ik deze vervoglens verwijderd uit de webmaster tools van Google.

- Tevens heb ik hier nog een site verwijderd omdat die mijns inziens nutteloos was. Het ging hier namelijk om de www.nrgboost.nl versie. De statistieken van deze pagina veranderde niet, dus daarom heb ik deze verwijderd.

Tot slot viel me op dat ook mijn geeindexeerde pagina's vanuit de sitemap minder werden. Ik heb zon 800 ingezonden pagina's die voorheen vrijwel allemaal geindexeerd werden. Sinds gister zijn er dat nog maar een stuk of 600...

Is het niet zo verstandig geweest een compleet blog te rwriten naar een homepage?

Alle hulp is welkom!

Groeten Joyce

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 05/07/2012 13:16
Avatar van Martijn Crew PHP Je moet denk even wachten. Google heeft systemen die controleren of iemand tekst kopieert, de site waar het als eerste op stond krijgt dat je punten, terwijl de site met de kopie neits krijgt. Mogelijk ziet ie het als dubbel, en moet het nog even doordringen.
Bedankt door: joooyce
Offline joooyce - 05/07/2012 13:31
Avatar van joooyce Lid Bedankt voor je antwoord Martijn! Maar een compleet blog met 200+ artikelen 301 redirecten naar 1 pagina kan normaliter dus geen kwaad?
Offline Martijn - 05/07/2012 13:45
Avatar van Martijn Crew PHP eh, dat weet ik niet zo, daar heb ik weinig ervaring mee op die manier Maar het zou vanzelf goed moeten komen. Ik weet niet hoe google met zulke hoeveelheden omgaat, maar als het op de ene plek niet meer bestaat, gaan ze dat vanzelf door hebben.

Voor www.jewelsite.nl maak ik wel eens aanpassingen voor een product, en dan heb ik bijvoorbeeld twee weken 800 meldingen van een duplicate title, en dan daarna zakt dat weer terug naar een normale hoeveelheid
Offline Pieter - 05/07/2012 14:24
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Zoveel redirecten is niet goed. Redirecten puur voor de hits al helemaal niet. Ik heb ooit een blogpost geschreven over wanneer 404 gebruiken en wanneer 301.
Kwam het verkeer via Google binnen op de blog? Indien wel, zou ik het niet allemaal zo verwijderd hebben, zeker niet als je boeiende inhoud had.

Hoe heb je de site verwijderd in Google Webmaster tools?
Offline joooyce - 06/07/2012 10:26
Avatar van joooyce Lid DE site heb ik verwijderd door hem gewoon op het dashboard te verwijderen... Als ik hem echter weer toevoeg staat hij er weer mooi bij! Maar goed, dus het is verstandiger alle redirects te koppelen aan een relevante pagina op mn nieuwe site?
Offline Pieter - 06/07/2012 10:30
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ah, dan is het geen probleem in Google Webmaster tools.

Het is beter om te redirecten naar relevante pagina's, ja. Conversies zakken enorm als bezoekers niet krijgen wat ze verwachten.
Was het niet gewoon interessanter om de blog met +- 200 artikelen te houden en daar eerder mensen te overtuigen om sportvoeding te kopen? Als de artikelen goed geschreven waren, is het wat zonde om al die moeite en tijd zomaar weg te gooien...
Bedankt door: joooyce
Offline joooyce - 06/07/2012 11:01 (laatste wijziging 06/07/2012 12:08)
Avatar van joooyce Lid Hmm ok! Het leverde wel wat traffic op maar ook weer neit zo heel veel... Daarbij is dat blog al jaren niet gebruikt, waardoor het allemaal niet meer zo heel relevant is!

De traffic die er kwam werd meteen gebounced, dus dat was ook niet echt zinvol...

Ik zal even geduld hebben en kijken wat Google in petto heeft voor me!

------------

Weet trouwens iemand hoe lang het duurt voordat Google helemaal opnieuw een site heeft geindexeerd? Een collega heeft gisteren alle url rewrites verwijderd uit de Magento database, omdat deze overal rare tekens bij had gezet (-1 / -2 etc.)

De sitemap is wel opnieuw ingediend en verwerkt, maar de geindexeerde pagina's stroken nu niet met het doelpad...

Wat een ellende allemaal, haha 
Offline icemar - 06/07/2012 13:49
Avatar van icemar Lid Dat kan wel een paar dagen /weken duren voor je pagina koppelingen weer goed zijn.

Je kan ook proberen om voor de oude linken een redirect te maken zodat ze als nog op de juiste pagina uitkomen.
Offline Martijn - 06/07/2012 15:23
Avatar van Martijn Crew PHP Bij dat soort dingen ga ik altijd uit van ongeveer twee weken, soms wat eerder, soms wat later. Het hangt er vanaf van wanneer de crawler weer die pagina's doorgaat. Het hoeft nieteens zo te zijn dat ze allemaal tegelijk gaan
Offline Pieter - 06/07/2012 16:10
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Verder zou ik mij toch eens serieus vragen stellen als je met zo'n zaken wilt prullen. URL's zijn nu toch redelijk de basis van je site, als je daar veel foute dingen aan doet wordt dat echt niet door Google gewaardeerd. Even om de paar weken van volledige URL structuur veranderen... Voor een webshop is dat dodelijk.
Offline joooyce - 06/07/2012 16:17
Avatar van joooyce Lid Ja goed, maar constant vervelende toevoegingen aan URLS was ook niet geweldig! We zullen even afwachten hoe het gaat lopen... In ieder geval bedantk voor alle hulp!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s