|  Lid |  | Beste Sitemasters, 
 Ik ben momenteel een beetje aan het stoeien met een regex.

Binnen mijn cms systeem wil ik een bepaalde tag maken die me designer kan begrijpen.

Als voorbeeld {module name="DeNaamVanDemodule" function="Welke functie gaan we gebruiken van de module" argument1="Appel" argument2="Peer" argument3="Banaan"}

Nu is mijn probleem hoe ga ik die argumenten in mijn regex verwerken mijn huidige regex is als volgd

(string) $pattern = "/\{module( name=\"(?<name>[^\"]+)\")?( function=\"(?<function>[^\"]+)\")?\}/si"; (string) $pattern = "/\{module( name=\"(?<name>[^\"]+)\")?( function=\"(?<function>[^\"]+)\")?\}/si";

Dit geeft me de volgende output:

Array
(
    [0] => Array
        (
            [0] => {module name="content" function="home"}
            [1] =>  name="content"
            [name] => content
            [2] => content
            [3] =>  function="home"
            [function] => home
            [4] => home
        )
)
 Array(    [0] => Array        (            [0] => {module name="content" function="home"}            [1] =>  name="content"            [name] => content            [2] => content            [3] =>  function="home"            [function] => home            [4] => home        ) )

Hoe kan ik mijn RegEx nu zo aanpassen dat ik dynamisch de argumenten mee kan parsen ?

Edit:
 Momenteel heb ik het al opgelost met de 2 volgende regex's

#([^\s=]+)\s*=\s*(\'[^<\']*\'|"[^<"]*")# #([^\s=]+)\s*=\s*(\'[^<\']*\'|"[^<"]*")#

|