login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mutlilevel XML en wegschrijven

Offline Jointjeff - 31/05/2012 12:25 (laatste wijziging 31/05/2012 12:26)
Avatar van JointjeffHTML interesse Hallo iedereen,

Ik ben bezig met het importeren van informatie vanuit een XML-bestand naar WordPress. In dit XML-bestand zijn woningen met alle informatie te vinden.

Dit is het XML bestand waar het om gaat:
http://vrds.nl/test.xml

Ik wil graag dat na de import alles via WordPress te beheren is. Dit lukt aardig, want ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk defineren wat content moet zijn, wat de titel, namelijk zo:

  1. $content = $object['ObjectDetails']['Aanbiedingstekst'];
  2. $titel = $object['ObjectDetails']['Adres']['Nederlands']['Huisnummer'].' '.$object['ObjectDetails']['Adres']['Nederlands']['Straatnaam'];


Iedere woning heeft bepaalde specificaties, bijvoorbeeld badkamer voorzieningen. Deze schrijf ik via een foreach weg, zie:

  1. $array = unserialize($oObjectDetails);
  2. foreach($array as $key=>$value) {
  3. // level 1
  4. __update_post_meta( $the_post_id, $key, $value);
  5.  
  6. foreach($value as $key=>$value){
  7. // level 2
  8. __update_post_meta( $the_post_id, $key, $value);
  9.  
  10. // etc
  11.  
  12. }
  13. }


Op die manier loop ik dus door alle informatie heen, en sla ik deze op als post meta informatie. Het gaat echter mis bij het volgende als b.v. Badkamervoorzieningen meerdere gelijknamige waardes heeft:

Badkamervoorziening
badkamervoorziening = douche
badkamervoorziening = toilet
badkamervoorziening = bad

In WordPress is dit dan zo terug te vinden:
2 = toilet

etc.

Weet iemand een goede manier om al deze informatie, wat mij betreft zelfs comma gesepareerd (douche,toilet,bad) in een custom field weg te schrijven? Je krijgt dan:

<OverigeRuimten>
<OverigeRuimte>gang</OverigeRuimte>
<OverigeRuimte>balkon</OverigeRuimte>
<OverigeRuimte>berging</OverigeRuimte>
<OverigeRuimte>toilet</OverigeRuimte>
</OverigeRuimten>

OverigeRuimten = gang, balkon, berging, toilet

Ik hoop heel erg dat dit enigszins duidelijk is. In ieder geval al bedankt voor het lezen!

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline icemar - 02/06/2012 08:50
Avatar van icemar Lid Je kan dan eerst kijken of de waardes er in staan dan maak je daarvan een array deze voeg je samen en daarna zet je de array om naar een string en deze set je dan in je database op de manier waar je deze met scheidings telkens tussne wilt hebben.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s