login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Huidige URL met GET (Opgelost)

Offline Waflix - 13/05/2012 02:25
Avatar van WaflixLid Op het moment probeer ik een systeempje te schrijven waarbij je op een link klikt om in te loggen en na in te hebben gelogd weer wordt teruggestuurd naar de pagina waar je vandaan kwam. Ik had bedacht dit te doen door de URL op te slaan in een variabele, SESSION, een hidden input bij een FORM of gewoon door de variabele op te slaan in de URL als ?ref=de_url. Het probleem is dat ik de variabelen die al opgeslagen staan in de URL op de eerste pagina maar niet te pakken krijg. Maar als ik op de pagina show.php?id=3 ben, krijg ik met verschillende functies alleen show.php. Uiteraard is het mogelijk om alle variabelen in de URL er handmatig in te zetten, maar het is wat praktischer om hier een functie voor te gebruiken. Dat bespaart weer enkele bytes.

Dus: ik ben op show.php?id=3, wordt gestuurd naar login.php(?ref=show.php?id=3 (? en = moeten nog ergens door worden vervangen, maar dat is voor later)) en wil na het inloggen weer terugkomen op show.php?id=3. Dat laatste moet wel lukken, maar om die ?id=3 te pakken te krijgen... iemand een idee?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 13/05/2012 09:06
Avatar van icemar Lid Ja kam je url meegeven als hidden value en deze gebruiken om naar terug te keren.
Offline Waflix - 13/05/2012 11:44
Avatar van Waflix Lid
icemar schreef:
Ja kam je url meegeven als hidden value en deze gebruiken om naar terug te keren.

Dat zei ik ook al, maar het probleem is: hoe krijg ik de volledige URL inclusief de waarden opgeslagen in de URL? Het enige wat ik te pakken krijg is 'show.php', niet 'show.php?id=3'. Natuurlijk is het mogelijk iets van <input type="hidden" value="show.php?id='.$_GET['id'].'" name="URL" /> te gebruiken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een functie die de gehele URL pakt. Dit is omdat ik geen zin heb om dat stukje code voor alle pagina's aan te passen.
Offline vinTage - 13/05/2012 12:15
Avatar van vinTage Nieuw lid $_SERVER['REQUEST_URI']
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s