login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pdf laten genereren

Offline trinco - 30/03/2012 14:11
Avatar van trincoLid Goeedemiddag,

Ik zit met een probleem waar al veel werk en onderzoek werk in heeft gezeten. Al veel geprobeerd maar weet niet precies hoe ik dit kan oplossen.. Helaas!

Ik heb het volgende:
Ik heb een een tabel die gevuld word door gegevens uit de database. Door middel van input van de gebruiker kan hij de gegevens in de tabel aanpassen.

Dus hij kan invullen ik wil van datum x tot en met datum y zien. En dan komen die gegevens tussen die 2 data in de tabel.

Nu wil ik dat er knop "export" komt die de waardes uit die tabel in een pdf zet en aanbied.

Even in het kort:
Er moet een knop komen die een pdf genereert met de waardes die al op het scherm staan.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen...

Bij voorbaat dank!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 30/03/2012 14:40
Avatar van Jointjeff HTML interesse Hallo Trinco.

Ik moest laatst ook een PDF kunnen generen vanuit gegevens uit de database. Ik kon dat doen met deze handige tool: http://www.fpdf.org/

Volgens mij zitten er voorbeelden in de download.

Succes!
Offline trinco - 30/03/2012 14:56
Avatar van trinco Lid Jointjeff,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb fpdf idd al geprobeerd en getest! ik krijg die waardes keurig uit de database.
Maar ik zit met het probleem ik wil pas een pdf generen als ik op de knop druk. Ik heb de code die een pdf genereert binnen dit stukje gehangen
if(isset($_POST['submit2']))
{
}

Dan geeft ie de volgende error: FPDF error: Some data has already been output, can't send PDF file

Kan ik eens zien hoe jij dat hebt gedaan?
Offline Maarten - 30/03/2012 15:30 (laatste wijziging 30/03/2012 15:30)
Avatar van Maarten Erelid Geef eens je code? Vermoedelijk heb je al HTML output gestuurd naar je pagina.

Je zou je code beter in een aparte PHP file steken, je formulier daarheen posten, of aanbieden als downloadlink.

Het niet zo dat je in je pagina kan zeggen "geef me hier nu een PDF", je moet nog altijd een beetje pagina/server/http/html whatever concepten volgen 

edit: te vroeg verzonden
Offline trinco - 30/03/2012 15:43
Avatar van trinco Lid Plaatscode: 141726

Dit is mijn code die de pdf moet maakten.

En als ik dit in een apparte file zet doet hij het wel alleen hoe geef ik dan mijn query door of in ieder geval geposte waardes.

Mijn hele file uploaden lijkt me niet verstandig een grote puinhoop  
Offline cyberninjah - 30/03/2012 17:04
Avatar van cyberninjah Lid Je mag geen HTML output voor je $pdf->output() hebben.

Als je dit wel heb kan je met behulp van ob_start() een quik en dirty oplossing maken.
Offline Stijn - 30/03/2012 21:20
Avatar van Stijn PHP expert Waarom het altijd zo moeilijk maken . Maak je pagina's in HTML/CSS en geneer dat in een PDF. In twee regels heb je een PDF en je kan het als download aanbieden.

http://aiids.wo...-php-maken/
Offline trinco - 05/04/2012 08:33
Avatar van trinco Lid Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nu een aantal dingen gepropeerd o.a. mpdf, fpdf maar is tot op heden niet gelukt. Ik weet niet precies hoe ik het moet aanpakken.

Ik heb nu even het script waar het om gaat hier geplaatst ik hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen.

Zo hebben jullie ook een beeld van wat ik bedoel.

Ik wil dat er een knop komt die de tabel op het scherm ook in een pdf kan zetten.
Als de gebruiker tussen 2 data zoekt moeten de gegevens die uit de zoekquery komen ook doormiddel van een knop in een pdf gezet kunnen worden.

Mijn code:
Plaatscode: 141732

Bij voorbaat dank!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s