login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

twee select statements (met left join) resultaten weergeven in 1 while loop/assoc array ipv 2

Offline Eric1978 - 12/03/2012 14:04 (laatste wijziging 12/03/2012 14:18)
Avatar van Eric1978Lid Hoi iedereen,

Weet iemand misschien of het mogelijk is om twee SELECT statements in 1 while loop weer te geven?

Op dit moment moet ik twee aparte while loops aanmaken om de resultaten uit beide tabellen te trekken met een mysql_query. Met automatisch dus ook twee mysql_fetch_assoc -> variabele.

Het is helaas niet mogelijk om een INNER JOIN/LEFT JOIN toe te passen omdat er geen kolommen zijn met bijvoorbeeld een ID als index die de twee kolommen linken. Ook wil ik hiervoor geen extra kolom aanmaken i.v.m. de dataverplaatsing.

UNION tussen de twee SELECT statements werkt ook niet omdat alle resultaten dan samengevoegd worden. Ik wil ze gescheiden houden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! 

Groeten Eric

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Stijn - 12/03/2012 21:44
Avatar van Stijn PHP expert Dat zal je niet lukken in één query en zekers niet als er geen relatie tussen ligt. Ik zou aan subqueries denken maar dat lukt ook niet aangezien de eerste tabel in de where komt van de tweede tabel.

Soms moet je er gewoon bij neerleggen dat je het niet kan . Als je wilt dat het snel gaat, zorg dan voor goede indexen.
Bedankt door: vinTage, Eric1978
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.155s