login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Css valt weg

Offline mitchoit - 09/03/2012 19:19
Avatar van mitchoitLid Bij het benaderen van een subpagina valt de css weg.
Dus www.websitenaam.nl doet het gewoon, maar als ik dan op about klik(www.websitenaam/about) en dan op een subpagina daarvan(www.websitenaam/about/subpage), gaat de pagina wel er naar toe, maar heeft het bij de subpagina(www.websitenaam/about/subpage) geen css meer. Dit is natuurlijk niet mijn adres, maar het is even om het uit te leggen waar ik niet uit kom. Ook heb ik de index pagina een base href gegeven, zodat hij telkens weer vanuit het begin de website bekijkt.
De subpagina is natuurlijk een stapje hogerop. Hoe kan je ervoor zorgen dat dat de css dan ook mee gaat?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 10/03/2012 00:02
Avatar van icemar Lid Je moet dan controleren wat het path naar de css file is en dit afvangen.
of je kan een harde link gebruiken direct naar de file.
Offline koosax - 10/03/2012 11:35
Avatar van koosax Lid Als je gebruik maakt van een base href zou het gewoon moeten werken aangezien de link naar het CSS-bestand dan op elke pagina hetzelfde is.

Ik weet het niet zeker maar zou het misschien met je .htaccess bestand te maken kunnen hebben?
Plaats anders je HTML en htaccess-code eens dan is het wat makkelijker om mee te meekijken.
Offline mitchoit - 10/03/2012 22:01 (laatste wijziging 10/03/2012 22:02)
Avatar van mitchoit Lid
koosax schreef:
Als je gebruik maakt van een base href zou het gewoon moeten werken aangezien de link naar het CSS-bestand dan op elke pagina hetzelfde is.

Ik weet het niet zeker maar zou het misschien met je .htaccess bestand te maken kunnen hebben?
Plaats anders je HTML en htaccess-code eens dan is het wat makkelijker om mee te meekijken.

Ik dacht zelf ook dat het aan mijn htacess ligt.
Alleen zou ik niet weten waar de fout dan in zou moeten zitten.
Dit is mijn htaccess code:
  1. DirectoryIndex index.php index.html
  2.  
  3. Options -Indexes
  4. Options +FollowSymLinks
  5.  
  6. RewriteEngine On
  7. RewriteBase /
  8.  
  9. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
  10. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
  11.  
  12. RewriteRule .* index.php
Offline WouterJ - 10/03/2012 23:46
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Gebruik de BASE html tag, of gebruik absolute links.
Offline mitchoit - 11/03/2012 12:13
Avatar van mitchoit Lid Het is gelukt wel met een base href link + absolute links bij het menu maar het werkt!
Offline koosax - 11/03/2012 14:36
Avatar van koosax Lid
mitchoit schreef:
Het is gelukt wel met een base href link + absolute links bij het menu maar het werkt!


Blijft gek, want alleen een base href zou gewoon moeten werken. Absolute links moet je zo weinig mogelijk (willen) gebruiken.
Offline Manic - 14/03/2012 14:26
Avatar van Manic Lid Probeer is in je .HTACESS en uitzondering toe te voegen voor de map waar je je css etc in hebt staan.

Had zojuist ook een probleem met mijn .HTACESS, opgelost door een uitzondering toe te voegen voor de map waar ik mijn css etc in heb staan. 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s