login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Teams maken

Offline roelh - 07/03/2012 13:56
Avatar van roelhPHP gevorderde Hallo allemaal,

Ik heb een x aantal namen in een excel bestand staan.
Nu wil ik graag teams maken, 9 stuks en dat het script zelf de namen bij elkaar zet, zodat ik, of wie dan ook, niet mensen voor de lol bij elkaar kan zetten.

Maar hoe pak ik dit aan, of heeft iemand iets voor mij? Het mooist zou zijn als hij de namen uit het excel bestand kan lezen, scheelt mij rond de 80 namen over typen.

Wie kan me hiermee helpen?
Bvd,

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Emonk - 07/03/2012 17:08
Avatar van Emonk Lid Ben je bekend met VBA, Visual Basic for Applications? Dat is een programmeertaal voor macro's en werkt binnen excel. Daarmee zou je een scriptje kunnen maken dat als je op een knop in het excelblad klikt hij de namen gaat verdelen, en onderaan het blad weergeeft. Even rondzoeken op google voor syntaxis enzo.
Offline vinTage - 07/03/2012 17:18 (laatste wijziging 07/03/2012 17:18)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan dat excel ding exporteren als Google.be: cvs bestand, dan inladen met bv PHP.net: fopen, de inhoud PHP.net: exploden op de komma en doe ermee wat je wilt 
Offline Pieter - 07/03/2012 19:03
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@vinTage. Zwaar overkill. 
Je hebt in excell een randomize functie, waarmee je de lijst kan door elkaar haspelen. Elke 9 rijen is een team dan. Even nog even dit VBA scriptje ingeven en om de 9 rijen wat lege rijen toevoegen. Printen en klaar. Afhankelijk van je doel natuurlijk, wat wil je ermee? Eenmalig teams maken? Of eerst de data importeren, gezien je dit gepost hebt onder PHP?
Offline roelh - 08/03/2012 10:27
Avatar van roelh PHP gevorderde Ik heb allemaal namen onder elkaar, maar wil 9 teams hebben en dan is het klaar.
Meer is er niet nodig.
Offline Pieter - 08/03/2012 15:24
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ok... Maar je wil dit in PHP doen veronderstel ik? Als het enkel in excel moet kan je mijn methode gebruiken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s