login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fotoalbum menu krijg ik niet zo als ik het wil.

Offline willie - 19/12/2011 16:08 (laatste wijziging 19/12/2011 22:07)
Avatar van willie0 Ik krijg mijn foto album menu niet zo als ik het wil hebben.
Hij werkt wel, maar als hij de pagina heeft opgehaald valt de lijst weg.
  1. <div class="partner">
  2.  
  3. <span class='schuin'>Club foto's</span><br />Kies een jaartal<br />
  4.  
  5. <?
  6.  
  7. $Y = date("Y");
  8. $Year = (date("Y") -1);
  9. $rYear = (date("Y") -2);
  10.  
  11. #===============================start menu=====#
  12. echo'<a href="index.php?pagina='.$Y.'">'.$Y.'</a>';
  13. echo'<a href="index.php?pagina='.$Year.'"> - '.$Year.'</a>';
  14. echo'<a href="index.php?pagina='.$rYear.'"> - '.$rYear.'</a>';
  15. #===============================einde menu=====#
  16. ?>
  17. </div>
  18. <div class="partner">
  19. <?php
  20.  
  21. #===============================start pagina script=====#
  22.  
  23. if (isset($_GET['pagina']))
  24. {
  25. if($_GET['pagina']== $Y )
  26. {
  27. include'files/foto1.php';
  28. }
  29. elseif($_GET['pagina']==$Year)
  30. {
  31. include'files/foto2.php';
  32. }
  33. elseif($_GET['pagina']== $rYear)
  34. {
  35. include'files/foto3.php';
  36. }
  37. #===============================einde pagina script=====#
  38.  
  39. }
  40. ?>
  41.  
  42. </div>

HIER kan je het in werking zien, klik daar voor op een jaartal.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 19/12/2011 17:21 (laatste wijziging 19/12/2011 17:23)
Avatar van Filip IRC guru Nogal logisch als je de get variable waar je het submenu mee toont weg haalt uit de url en vervangt door een andere, denk je zelf niet?

Misschien kan je beter zo even nadenken als je zoiets tegenkomt.. Volg de uitvoering van je script, of met andere woorden, om het kinderachtig uit te drukken, speel zelf webserver en zeg 'ik heb dit in men url, als ik nu het script uitvoer, waar kom ik dan terecht en waar niet'.
Offline WouterJ - 19/12/2011 19:39
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Nou, willie, ik ga mezelf maar quoten. Want om nou alles 1000 keer tegen je te zeggen vind ik een beetje irritant worden. Doe eens wat met de hulp:
WouterJ schreef:
- Haal variabelen uit de quotes, zoals PHP.net: language.operators.string
- Gebruik niet onnodig vaak &nbsp;, maar los dit op met CSS margin/padding
- Gebruik een PHP.net: switch i.p.v. 10 dezelfde ifjes achter elkaar
- Ga niet onnodig variabelen kopiëren
>>Deze heb ik erbij gezet omdat je op regel 7-9 en daarna nog een keer onnodig 3 keer de date functie gebruikt, gebruik gewoon je eerste variabele met daar het jaartal ($Y)
- Functies als echo en include hebben geen () nodig, zonder dit staat het overzichtlijker en is het correcter
- HTML echoën in PHP is niet correct. Voer alle PHP uit boven het doctype en doe onder het doctype alleen maar zo nu en dan een echo.
- Gebruik voor PHP enkele (') quotes en voor HTML dubbele (") quotes
- Gebruik de volledige PHP open tags en niet de shorthand. Dit is anders vragen om moeilijkheden (dus <?php)


Ik hoop dat je er een keer naar luistert en meer doet met onze hulp dan wachten tot iemand je een volledige code geeft die je zo kan copy/pasten. Want als er iets hier de keel uit gaat hangen is het dat wel. Je doet per topic niks, maar dan ook niks, om tot een goed eindresultaat te komen. Je ziet in ons alleen gratis developers die het wel even voor je maken. Zo werkt het niet.
Als je later een huis wilt laten bouwen dan zul je de bouwvakker moeten betalen voor zijn werk. Zo werkt het op internet ook, als je een site wilt laten bouwen zul je moeten betalen voor de sitebouwer.
Internet is niet iets waar je leuk even lollig om kan doen, nee internet moet je gewoon eens inzien als het normale leven. Je moet de diensten zien alsof het diensten zijn die je ook in het 'echte' leven doet, internet is namelijk het echte leven en geen fantasie wereld.
Bedankt door: Pieter
Offline Filip - 19/12/2011 19:46
Avatar van Filip IRC guru Of de bovenstaande post kort samen gevat. Als je hulp wil, moet je ook naar de hulp luisteren ipv domweg je eigen gang te blijven gaan en steeds tegen dezelfde muur op te lopen, maar dan langs een andere kant om dezelfde reden 
Offline willie - 19/12/2011 20:44 (laatste wijziging 19/12/2011 20:44)
Avatar van willie 0
WouterJ schreef:
- Haal variabelen uit de quotes, zoals PHP.net: language.operators.string

Heb ik geprobeert, maar telkens als ik dat probeerde werkte de link niet meer.
Zo doende, ik doe het dus niet "expresso".
Offline vinTage - 19/12/2011 20:54
Avatar van vinTage Nieuw lid
willie schreef:
[..quote..]
Heb ik geprobeert, maar telkens als ik dat probeerde werkte de link niet meer.
Zo doende, ik doe het dus niet "expresso".


Dus dit zou niet werken bij jou ??

  1. echo'<a href="index.php?pagina='.$Y.'">'.$Y.'</a>';
Offline willie - 19/12/2011 21:16 (laatste wijziging 19/12/2011 22:18)
Avatar van willie 0
vinTage schreef:
[..quote..]

Dus dit zou niet werken bij jou ??

[..code..]


Dat dus wel, Ik had dit geprobeert
  1. echo("&nbsp;&nbsp;<a href='index.php?pagina='.$Year.''>'.$Year.'</a>");

en dit
  1. echo("&nbsp;&nbsp;<a href='index.php?pagina=".$Year."'>".$Year."</a>");

En dat werkte dus niet.
Ik heb het inmiddels aan gepast, en ook mijn css.
Kijk maar boven in.
  1. {
  2. width: 200px;
  3. border: #FFEC3E 2px solid;
  4. margin-left: 0px;
  5. padding-left:10px;
  6. font-family: Arial;
  7. font-size: 14px;
  8. color: #FFEC3E;
  9. }
Offline Filip - 19/12/2011 22:21
Avatar van Filip IRC guru Wat ben jij een noob zeg... BUITEN DE QUOTES wil zeggen buiten hetzelfde teken als waar je de quotes mee start. Sorry maar dit is echt php 5.x 101... Dat is zowat het eerste wat ze uitleggen in een goed boek..
Offline willie - 19/12/2011 22:23
Avatar van willie 0
Filip schreef:
Wat ben jij een noob zeg... BUITEN DE QUOTES wil zeggen buiten hetzelfde teken als waar je de quotes mee start. Sorry maar dit is echt php 5.x 101... Dat is zowat het eerste wat ze uitleggen in een goed boek..
Ga even op je eigen fitten.
Ik probeer het goed te doen, maar jij kan alleen maar klagen over mij/
zeker geen beurt gehad vandaag.
Offline Filip - 19/12/2011 22:33
Avatar van Filip IRC guru hmm van mij krijg je in elk geval geen hulp meer. Je hebt keer op keer de hulp afgewezen, en nu ga je zeggen dat wij zitten te vitten?

Je code is nog steeds niet goed, hoewel we al meer dan 20 keer gezegd hebben hoe het beter kan. We hebben je links gegeven naar hoe het moet, en je negeert ze gewoon. En dan wil je echt nog 'vriendelijke' antwoorden?

Kijk, Als jij niet gewoon zelf kleine foutjes kan opsporen zit je in de verkeerde sector te knoeien.
Je moet dringend iets doen aan je vermogen om zelf fouten op te sporen zodat je niet steeds met topics komt die op een halve minuut opgelost zijn. Dit topic is overigens al opgelost door mijn eerste post.

Jij maakt een fout door je get vars aan te passen. Dus markeer dit topic als opgelost, en zit hier verder geen nutteloze offtopic shit te verkondigen.

Als je het echt probeert goed te doen zorg je dat je stomme quotes na 20 opmerkingen eindelijk eens goed zijn. Anders hebben onze antwoorden gewoon geen nut.
Bedankt door: vinTage, WouterJ
Offline willie - 19/12/2011 22:35
Avatar van willie 0 Zak jij maar in de stront dove.
Offline Filip - 19/12/2011 22:38
Avatar van Filip IRC guru Plaats jij je topics dan maar ergens anders. Idioten die niet kunnen lezen of niet willen geholpen worden zijn niet echt op zen plaats op een forum.
Offline Aar - 20/12/2011 00:37
Avatar van Aar PHP interesse gezellig topic zo  

Ik kan Willie in ieder geval zeker wel even aanraden om misschien de PHP-kennis even bij te spijkeren door een goede tutorial door te nemen. De Wiki van phpFreakz (www.pfz.nl) kent ook een hoop handige tips.

Ook raad ik Willie aan om eens te verdiepen in debugging, en het zelf-oplossen en tracen van fouten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s