login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WCF service aanroepen uit PHP

Offline Maarten - 27/10/2011 11:04 (laatste wijziging 27/10/2011 11:15)
Avatar van MaartenErelid Hi,

voor een klant dien ik een integratie aan te bieden tussen hun PHP-toestanden (verschillende CMS-systemen) en ons platform. Om de boel te vereenvoudigen wil ik dus een aantal webservices gaan aanbieden die alles vereenvoudigen (vb. inschrijven op evenementen via eenvoudige methodes, verwerken van lead-generation forms,...). Nu is het bij mij de gewoonte om WCF-services te bouwen in C#. Ik heb even opgezocht hoe je die dingen aanroept vanuit PHP en dat ziet er mij relatief eenvoudig uit dus ik zie geen probleem om dat te doen.

Nu had ik graag eens geweten of er hier mensen zijn die dat al eens gedaan hebben en of ik mij aan de nodige ellende kan verwachten, of is het echt zo eenvoudig zoals men veelal aantoont?
Kan ik iets aanbevelen aan de 'tegenpartij' om hun ontwikkeling te vereenvoudigen (ik denk aan code assist / 'Intellisense' voor die webservices voor PHP via bepaalde IDE's)? Ik kreeg namelijk een antwoord terug à la "nog nooit gedaan maar dat lukt wel" 

edit: ik bedenk me zo net iets.. als ik een methode maak waar 1 van de parameters van het type GUID is, moet ik hier problemen verwachten?

Thanks.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 27/10/2011 23:47
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik heb eens wat rondgezocht hierover en op het eerste zicht is het altijd 'gemakkelijk' en 'eenvoudig'. Maar hier is een artikeltje dat aantoont dat er toch problemen kunnen voorkomen, in dit geval gaat het over de SOAP message die verschillend is tussen PHP en WCF. In een ander artikel las ik dat "de kans heel groot is" (hoe groot ze bedoelen weet ik ook niet ) dat generic WCF services aanroepen vanuit JAVA of PHP niet zal lukken. Blijkbaar moet ook de naam van een parameter in PHP dezelfde zijn als die van de naam van een parameter in een methode van de service. In volgend voorbeeld 'stream':

C#
  1. public bool Upload(Stream stream)
  2. {
  3. //
  4. }

PHP
  1. $client = new SoapClient("http://.../FileUploadService?wsdl");
  2. $filename = "test.txt";
  3. $parameters = array("stream" => GetFileContents($filename));
  4. $result = $client->Upload($parameters);

Zo, ik hoop dat je er iets mee bent! 
Bedankt door: Maarten
Offline vinTage - 27/10/2011 23:53
Avatar van vinTage Nieuw lid nerds!

^^
Offline Abbas - 28/10/2011 09:39
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Moet jij net zeggen! 
Offline Maarten - 28/10/2011 14:38
Avatar van Maarten Erelid
vinTage schreef:
nerds!

^^
Zegt de man wiens vrouw die lul van een Van Asbroeck heeft moeten bellen omdat haar vent de godganse dag op zijn PC zit te tokkelen 

Love ya 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s